Munkakörök a Premier Nyomdában I. rész

A kiváló minőségű nyomdai termékek egy olajozottan működő, összeszokott csapat keze alatt születnek a Premier Nyomdában.  A különböző munkafázisokat más és más részleg kezeli, ezeket a munkaköröket mutatjuk cikksorozatunk első részében.

Kalkulátorok

A kalkulátorok az első szereplők a nyomtatott termékek elkészítésében. Hozzájuk érkeznek be a megrendelések, így közvetlen kapcsolatban állnak az érdeklődőkkel. Éppen ezért munkatársaink nagyfokú empátiával és nyitottsággal rendelkeznek, hiszen a projekt ezen fázisában még rengeteg a felmerülő kérdés. Legyen szó tapasztalt, sokat látott, vagy a nyomda világával éppen csak ismerkedő ügyfélről, kalkulátoraink mindig megfelelő segítséget tudnak nyújtani. Munkájuk nagy részét a kalkulációk, azaz az árajánlatok elkészítése teszi ki, mely speciális, komplex vállalatirányitási rendszerben történik. Előbbiek miatt nagyfokú precizitás és kellő szakmaiság jellemzi kollégáinkat.

Grafikusok

Grafikusaink a beérkező anyagokat ellenőrzik a nyomtatási követelményeknek megfelelően, ha pedig hibát észlelnek, az ügyféllel egyeztetve igyekeznek kiküszöbölni azt. Amennyiben megrendelőnknek nincsen kapacitása, szakértelme kijavítani a felmerülő problémákat, munkatársaink maguk végzik el a feladatot. A pozíció betöltéséhez szükséges a grafikai programok széleskörű ismerete, illetve előny a jártasság a fájlkezelő és a PDF-ellenőrző programokban.

Gyártás-előkészítő

Az elfogadott árral ellátott megrendelés a gyártás-előkészítő munkatársakhoz kerül, akik a kész kalkuláció alapján „munkatáskába” formálják a munkát. Részletes információval látják el a folyamatban résztvevő munkatársakat, alvállalkozókat, vagy beszállítókat.  A gyártás-előkészítők programozzák a termelést, így amellett, hogy az adatok kezelésében kiemelt precizitásra kell törekedniük, nyomon követik és koordinálják a munkát.

Termelésvezető

A termelésvezető folyamatosan monitorozza és optimalizálja a nyomdai munka teljes működését. Átlátja a folyamatokat, szükségesség esetén pedig elhárítja a felmerülő problémákat, az erőforrásokat pedig a leghatékonyabban osztja be. Ez a vezető beosztású pozíció tehát nagy felelősséggel jár, így kiemelt precizitást, odafigyelést, emellett nagy teherbírást igényel.

CTP-operátor

A CTP-operátor a grafikusok által nyomdakésznek ítélt PDF-fájlokat „kilövésbe pozícionálja”. Ez a következőt jelenti: a gazdaságos nyomtatás érdekében több képet helyez egy-egy nagyobb méretű ívre, majd egy speciális CTP-nyomóforma készítő géppel lemezeket készít a nyomtatáshoz. A pozíció aprólékos munkavégzést és kiemelt precizitást igényel.

Digitálisgép-operátor

Hasonlóan kezdődik a munkafolyamat, mint a CTP-operátorok esetében: a digitálisgép-operátorok itt is nagyobb ívekre helyezik, azaz kilövésbe pozícionálják a nyomtatandó anyagot, de lemezkészítés helyett rögtön nyomtatásba is helyezik a terméket. A nyomtatás teljes egészét elvégzik: feltöltik papírral a nyomdagépeket, elindítják a munkát. Digitális nyomtatás révén kisebb volumenű megrendeléseket teljesítenek az ofszettel szemben.

Ofszet-gépmester

Az ofszet-gépmesterek a nagyobb megrendelésekkel foglalkoznak, melyek ofszetnyomtatással költséghatékonyabban készíthetőek el. Első lépésként a nyomóformát a nyomdagépbe helyezik, majd feltöltik a gépet a megfelelő méretű papírokkal, festékekkel és segédanyagokkal. A színhelyesség érdekében próbanyomást végeznek, amely nagyjából 10-20 ív ellenőrzését jelenti. Ha megfelelőnek találják az elkészült nyomatokat, elindítják a sorozatgyártást, mely alatt folyamatos monitorozást végeznek. Munkájuk utolsó fázisaként továbbítják a nyomatokat a feldolgozással foglalkozó kollégák részére.

Egyenes vágó

Ebben a pozícióban munkatársaink a papír megfelelő méretre történő vágásával foglalkoznak. Ez egyrészt a nyomdába beérkező, nagyméretű papírok megadott ívekre való bontását, másrészt a már elkészült, megnyomott ívek kész méretre vágását jelenti. A megrendelt termékek skálája széles (pl. szórólap, plakát, címke, stb.), így változatos feladatok várják egyenes vágó kollégáinkat. Ezenkívül a továbbfeldolgozásban is részt vesznek: előkészítik a nyomatokat a könyvek, prospektusok legyártásához.

Cikkünk második részében a továbbfeldolgozással foglalkozó munkatársak feladatait mutatjuk be, tartson velünk!

2019.06.01.

További hírek

a premier nyomdában

Marketing Tippek 2024-re

Újabb év és újabb kihívások: marketing tippjeinkkel szeretnénk inspirálni ügyfeleinket, hogy új lehetőségeket és kreatív megoldásokat fedezhessenek fel. Olyan időket élünk, ahol az innováció és az egyedi megközelítések különbséget tehetnek a versenytársak között, ezért fontos, hogy mindig naprakészek legyünk.

Karácsony & szilveszter 2023: érkezünk a tippekkel!

Hamarosan startol a december, így természetesen a kampányok fókuszába a karácsony és az újév kerül. Termékajánlókkal gyors tippeket adunk a karácsonyi hajrához és szuper izgalmas ötleteket a szilveszter tematikájára. Tartson velünk!

EPR bevezetése!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket az energiaügyi miniszter 8/2023. (VI.2.) EM rendeletével kapcsolatban, amely a hulladékgazdálkodási intézményi résztevékenység ellátásával összefüggő díjakról (kiterjesztett gyártói felelősségi díj), díjalkalmazási feltételekről és díjmegfizetés rendjéről rendelkezik.

A könyvek szerepe a digitális világban

Az életünk egyik legnagyobb öröme az olvasás és a tanulás. Azonban, ahogy a technológia fejlődik, egyre inkább elterjednek az online hirdetési lehetőségek és a digitális tartalmak. Ezek mindennapjaink részévé válnak, és gyorsan elnyerik a figyelmünket.

Itt a tavasz: készüljön velünk!

A tavasz az újjászületés időszaka: természet megújul, és frissesség költözik az életünkbe. Ahogy az emberek újra élvezik a kimozdulást és a napfényt, fontos, hogy az üzleti szektor is felkészüljön erre az időszakra. Előtérbe kerülnek a marketing ötletek, melyek reflektálnak a tavasz üzenetére. Ha Ön is inspirációt keres, olvasson tovább!

Megérkeztek a 2023-as nyomdai tippek

Itt az év második hónapja: a január a legtöbb cég és vállalkozás számára a marketingtervek kialakításával telt, így februárban indulhat a megvalósítás! Aktuális cikkünkben ehhez hoztunk izgalmas tippeket, a környezettudatosságtól kezdve az omnichannel kommunikáción át a személyre szabottságig. Inspirálódjon a Premier Nyomdával!

Ünnepi nyomdatippek a Premiertől

Indul a karácsonyi hajtás: a legtöbb cég és vállalkozás ilyenkorra időzíti nagyívű kampányait, akcióit – előbbiek pedig remekül támogathatóak nyomtatott reklámanyagokkal! Többek között ezekhez hoztunk pár tippet, de szó lesz céges ajándékokról és irodai rendszerezésről is. Olvasson tovább a Premier Nyomda szezonális ajánlójáért!

2022 ősz: íme, a Premier tippjei!

A nyári szabadságok és pihenés után már jócskán benne vagyunk az őszben! Hoztunk pár tippet, amivel az őszi eseményeket, promóciókat támogathatja nyomdai oldalról. Olvasson tovább, és találja meg az Ön cégéhez legjobban illőt! 

Újabb mérföldkő: FSC®-tanúsítványt kaptunk!

Nyomdaként, és a piac élvonalát képviselő cégként fontosnak tartjuk, hogy irányt mutassunk a környezetvédelemben. Alapításunk óta mindig is nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy honnan szerezzük be a nyomtatáshoz szükséges alapanyagokat, illetve arra, hogy hogyan kezeljük a hulladékot. 2022-ben újabb mérföldkőhöz értünk: megkaptuk az FSC-tanúsítványt, így újabb lépést tettünk afelé, hogy egyensúlyban működjünk a természettel.

Tavaszi tippek a Premier Nyomdától

Már alaposan benne vagyunk a zsongásban, de még maradt egy izgalmas hónap a tavaszból: az időjárás egyre kedvezőbb, nyílnak a kiülős helyek, és újra megjelentek a virágok és pasztell árnyalatok. Ha szeretné felfrissíteni cége marketinganyagait, olvasson tovább és inspirálódjon a Premier Nyomdával!

A hatékony szórólap ismérvei

Az egyik legnépszerűbb és legismertebb offline marketing eszköz kétségkívül a szórólap. Népszerűsége egyszerűségében, formálhatóságában és költséghatékonyságában rejlik. Mitől működik egy szórólap? Ahhoz, hogy szórólapunk sikeres legyen, és célba érjen, figyelembe kell vennünk különböző technikákat és trükköket.

Marketing tippek, kreatív ötletek 2022-re

Két hónapunk maradt az évből! Ez egyet jelent a nyomda világában: ideje foglalkozni azokkal a termékekkel, amelyekre az ünnepi időszakban és azután lesz szükségünk. Ezek egyike a naptár: sokan nem is gondolnák, milyen komplex marketing eszközzé tehető egy kis odafigyeléssel. Mutatjuk, hogyan!

Karácsonyi last minute nyomdai termékek

Két hónapunk maradt az évből! Ez egyet jelent a nyomda világában: ideje foglalkozni azokkal a termékekkel, amelyekre az ünnepi időszakban és azután lesz szükségünk. Ezek egyike a naptár: sokan nem is gondolnák, milyen komplex marketing eszközzé tehető egy kis odafigyeléssel. Mutatjuk, hogyan!

Tippek a naptárszezonhoz

Két hónapunk maradt az évből! Ez egyet jelent a nyomda világában: ideje foglalkozni azokkal a termékekkel, amelyekre az ünnepi időszakban és azután lesz szükségünk. Ezek egyike a naptár: sokan nem is gondolnák, milyen komplex marketing eszközzé tehető egy kis odafigyeléssel. Mutatjuk, hogyan!

Őszi nyomdatippek

Újra itt a szeptember, indul az őszi hajtás: a nyári pihenő után a legtöbb cég ilyenkor kapcsol rá hirdetésekre, a marketing eszközök használatára. Cikkünkben a nyomtatott, azaz az offline reklámtermékekhez gyűjtöttünk össze pár hasznos tanácsot, amelyekkel Ön is lendületbe kerülhet a nagy tervezésekhez!

Így készül a tökéletes magazin!

A magazin, vagy másnéven katalógus az egyik legismertebb nyomdai termék. Dekoratív, viszonylag nagy terjedelmű, ráadásul rendelkezik annyi és akkora felülettel, hogy igazán kreatív megoldásokkal lehessen feldobni a végeredményt.

Tavasz kiadványtippek

Bár még néha megtréfál minket az időjárás, már biztosan itt a tavasz: nyílnak a virágok, hosszabbak a napok, és egyre több időt tölthetünk a szabadban. A tavaszi napsütés és színkavalkád a kiadványokban is megjelenik.

Új nyomdagép a Premier Nyomdában – nézze meg az installálását!

Nyomdánk egyik alapköve a fejlődés: közel 20 éves működésünket is ez tette lehetővé. Hisszük, hogy ahhoz, hogy versenyképesek tudjunk maradni, folyamatos megújulásra van szükség.

Marketing célok 2021-re? Mutatjuk, milyen terméket válasszon!

Már jócskán benne vagyunk az új évben, így mostanra bizonyosan megtervezte marketingcéljait. Ön mit valósít meg idén? Egységesíti cége arculatát? Minél több emberhez eljuttatja termékei, szolgáltatásai hírét? Esetleg belevág az online értékesítésbe?