EPR bevezetése!

Kedves Üzleti Partnerünk!

Ezúton szeretnénk tájékoztatni a kiterjesztett gyártói felelősségi rendszer („EPR”) működésének részletes szabályairól, amelyről a 80/2023. (III. 14.) kormányrendelet szól, valamint a vonatkozó díjakat, feltételeket és díjfizetés rendjét meghatározó 8/2023. (VI. 2.) EM rendelet hatásairól az üzleti kapcsolatunkra és közös ügymenetünkre vonatkozóan.

Az EPR rendszer 2023.07.01-től lép életbe, és bár ezzel kapcsolatban még sok kérdés maradt tisztázatlan, az adatszolgáltatás és díjfizetési kötelezettség azonban érint minket.

Csomagolás:
Minden belföldön értékesített termékünk csomagolásához felhasznált csomagolóanyagok (zsugorfólia, nátron csomagolópapír, raklap stb.) tekintetében társaságunk EPR díjat fog fizetni. Ez a többlet költség bekerül az árainkba, így Önnek nincs további teendője ezzel kapcsolatban. Számláink megjegyzés rovatában szerepelni fog a következő tájékoztatás: „A kiterjesztett gyártói felelősségidíj megfizetése az eladót terheli.”

Érintett termékek:
Az általunk gyártott termékeknél a korábbi termékdíj mellett az EPR díjtétel is érvényesül. Ezt a tételt külön sorban szerepeltetjük az Önök felé kiállított számlákon, hogy könnyebben nyomon követhető legyen az aktuális eladási árak változása. A környezetvédelmi termékdíj összege ezeknél a tételeknél 0 Ft-ra módosul, mivel azt az EPR díjtétel váltja ki. Részletes információk alább találhatók:

Minden esetben megszűnik a nyilatkozat tétel, így nem áll módunkban az átvállalás lehetőségével élni. Ennek ellenére igyekszünk partnereinkkel egyeztetni a jelenlegi kialakult helyzetről.

Fontos változás a reklámhordozó papírok esetén:

Nem számít a gazdasági reklámok aránya (korábban termékdíj esetén 50% alatt mentesség volt).
Nem számít kivételnek a közhasznú szervezetek, állami, önkormányzati szervek által, alapfeladatként kiadott kiadványok, időszaki lapok akár ISSN számmal ellátott kiadványok, ha azok gazdasági reklámot tartalmaznak.
Továbbra is kivételek maradnak a külföldre szállított termékek, a könyvek, valamint a gazdasági reklámot nem tartalmazó kiadványok (tájékoztatók, leírások, garanciapapírok stb.).

Az EPR rendelettel kapcsolatos részletes díjtételek az alábbiak:

melléklet a 8/2023. (VI. 2.) EM rendelethez
A kiterjesztett gyártói felelősségi díj egy egységre vetített mértéke kollektív teljesítés esetén

Felhívjuk figyelmüket, hogy ez a tájékoztatás csupán informatív jellegű, és javasoljuk, hogy minden partnerünk vizsgálja meg az EPR és környezetvédelmi termékdíj bevallási kötelezettségét az új jogszabályok tükrében.

Cégünk folyamatosan figyeli és várja az EPR jogszabállyal kapcsolatos fejleményeket és esetleges módosításokat. Bízunk benne, hogy az üzleti kapcsolatunkat és közös ügyletünket a lehető legminimálisabb mértékben érinti.

Üdvözlettel,
Premier Nyomda

További hírek

a premier nyomdában

Marketing Tippek 2024-re

Újabb év és újabb kihívások: marketing tippjeinkkel szeretnénk inspirálni ügyfeleinket, hogy új lehetőségeket és kreatív megoldásokat fedezhessenek fel. Olyan időket élünk, ahol az innováció és az egyedi megközelítések különbséget tehetnek a versenytársak között, ezért fontos, hogy mindig naprakészek legyünk.

Karácsony & szilveszter 2023: érkezünk a tippekkel!

Hamarosan startol a december, így természetesen a kampányok fókuszába a karácsony és az újév kerül. Termékajánlókkal gyors tippeket adunk a karácsonyi hajrához és szuper izgalmas ötleteket a szilveszter tematikájára. Tartson velünk!

EPR bevezetése!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket az energiaügyi miniszter 8/2023. (VI.2.) EM rendeletével kapcsolatban, amely a hulladékgazdálkodási intézményi résztevékenység ellátásával összefüggő díjakról (kiterjesztett gyártói felelősségi díj), díjalkalmazási feltételekről és díjmegfizetés rendjéről rendelkezik.

A könyvek szerepe a digitális világban

Az életünk egyik legnagyobb öröme az olvasás és a tanulás. Azonban, ahogy a technológia fejlődik, egyre inkább elterjednek az online hirdetési lehetőségek és a digitális tartalmak. Ezek mindennapjaink részévé válnak, és gyorsan elnyerik a figyelmünket.

Itt a tavasz: készüljön velünk!

A tavasz az újjászületés időszaka: természet megújul, és frissesség költözik az életünkbe. Ahogy az emberek újra élvezik a kimozdulást és a napfényt, fontos, hogy az üzleti szektor is felkészüljön erre az időszakra. Előtérbe kerülnek a marketing ötletek, melyek reflektálnak a tavasz üzenetére. Ha Ön is inspirációt keres, olvasson tovább!

Megérkeztek a 2023-as nyomdai tippek

Itt az év második hónapja: a január a legtöbb cég és vállalkozás számára a marketingtervek kialakításával telt, így februárban indulhat a megvalósítás! Aktuális cikkünkben ehhez hoztunk izgalmas tippeket, a környezettudatosságtól kezdve az omnichannel kommunikáción át a személyre szabottságig. Inspirálódjon a Premier Nyomdával!

Ünnepi nyomdatippek a Premiertől

Indul a karácsonyi hajtás: a legtöbb cég és vállalkozás ilyenkorra időzíti nagyívű kampányait, akcióit – előbbiek pedig remekül támogathatóak nyomtatott reklámanyagokkal! Többek között ezekhez hoztunk pár tippet, de szó lesz céges ajándékokról és irodai rendszerezésről is. Olvasson tovább a Premier Nyomda szezonális ajánlójáért!

2022 ősz: íme, a Premier tippjei!

A nyári szabadságok és pihenés után már jócskán benne vagyunk az őszben! Hoztunk pár tippet, amivel az őszi eseményeket, promóciókat támogathatja nyomdai oldalról. Olvasson tovább, és találja meg az Ön cégéhez legjobban illőt! 

Újabb mérföldkő: FSC®-tanúsítványt kaptunk!

Nyomdaként, és a piac élvonalát képviselő cégként fontosnak tartjuk, hogy irányt mutassunk a környezetvédelemben. Alapításunk óta mindig is nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy honnan szerezzük be a nyomtatáshoz szükséges alapanyagokat, illetve arra, hogy hogyan kezeljük a hulladékot. 2022-ben újabb mérföldkőhöz értünk: megkaptuk az FSC-tanúsítványt, így újabb lépést tettünk afelé, hogy egyensúlyban működjünk a természettel.

Tavaszi tippek a Premier Nyomdától

Már alaposan benne vagyunk a zsongásban, de még maradt egy izgalmas hónap a tavaszból: az időjárás egyre kedvezőbb, nyílnak a kiülős helyek, és újra megjelentek a virágok és pasztell árnyalatok. Ha szeretné felfrissíteni cége marketinganyagait, olvasson tovább és inspirálódjon a Premier Nyomdával!

A hatékony szórólap ismérvei

Az egyik legnépszerűbb és legismertebb offline marketing eszköz kétségkívül a szórólap. Népszerűsége egyszerűségében, formálhatóságában és költséghatékonyságában rejlik. Mitől működik egy szórólap? Ahhoz, hogy szórólapunk sikeres legyen, és célba érjen, figyelembe kell vennünk különböző technikákat és trükköket.

Marketing tippek, kreatív ötletek 2022-re

Két hónapunk maradt az évből! Ez egyet jelent a nyomda világában: ideje foglalkozni azokkal a termékekkel, amelyekre az ünnepi időszakban és azután lesz szükségünk. Ezek egyike a naptár: sokan nem is gondolnák, milyen komplex marketing eszközzé tehető egy kis odafigyeléssel. Mutatjuk, hogyan!

Karácsonyi last minute nyomdai termékek

Két hónapunk maradt az évből! Ez egyet jelent a nyomda világában: ideje foglalkozni azokkal a termékekkel, amelyekre az ünnepi időszakban és azután lesz szükségünk. Ezek egyike a naptár: sokan nem is gondolnák, milyen komplex marketing eszközzé tehető egy kis odafigyeléssel. Mutatjuk, hogyan!

Tippek a naptárszezonhoz

Két hónapunk maradt az évből! Ez egyet jelent a nyomda világában: ideje foglalkozni azokkal a termékekkel, amelyekre az ünnepi időszakban és azután lesz szükségünk. Ezek egyike a naptár: sokan nem is gondolnák, milyen komplex marketing eszközzé tehető egy kis odafigyeléssel. Mutatjuk, hogyan!

Őszi nyomdatippek

Újra itt a szeptember, indul az őszi hajtás: a nyári pihenő után a legtöbb cég ilyenkor kapcsol rá hirdetésekre, a marketing eszközök használatára. Cikkünkben a nyomtatott, azaz az offline reklámtermékekhez gyűjtöttünk össze pár hasznos tanácsot, amelyekkel Ön is lendületbe kerülhet a nagy tervezésekhez!

Így készül a tökéletes magazin!

A magazin, vagy másnéven katalógus az egyik legismertebb nyomdai termék. Dekoratív, viszonylag nagy terjedelmű, ráadásul rendelkezik annyi és akkora felülettel, hogy igazán kreatív megoldásokkal lehessen feldobni a végeredményt.

Tavasz kiadványtippek

Bár még néha megtréfál minket az időjárás, már biztosan itt a tavasz: nyílnak a virágok, hosszabbak a napok, és egyre több időt tölthetünk a szabadban. A tavaszi napsütés és színkavalkád a kiadványokban is megjelenik.

Új nyomdagép a Premier Nyomdában – nézze meg az installálását!

Nyomdánk egyik alapköve a fejlődés: közel 20 éves működésünket is ez tette lehetővé. Hisszük, hogy ahhoz, hogy versenyképesek tudjunk maradni, folyamatos megújulásra van szükség.

Marketing célok 2021-re? Mutatjuk, milyen terméket válasszon!

Már jócskán benne vagyunk az új évben, így mostanra bizonyosan megtervezte marketingcéljait. Ön mit valósít meg idén? Egységesíti cége arculatát? Minél több emberhez eljuttatja termékei, szolgáltatásai hírét? Esetleg belevág az online értékesítésbe?