NYOMDAIPARI TRENDEK 2018-ban

Üdv 2018-ban! Évkezdéskor mindig izgalmas végiggondolni mi vár ránk az előttünk álló évben. Ebben a cikkünkben megpróbáljuk kideríteni és bemutatni, hogy milyen innovatív nyomtatási technológiák és trendek várhatóak 2018-ban a nyomdaipar és a nyomtatott termékek világában.

Digitális nyomtatás virágzása

„Mindig azt halljuk, hogy a nyomda halott, de az igazság az, hogy a nyomtatás nagyon is él és virágzik.”

Sok vállalat a válság utáni években a nyomtatott reklámok, kiadványok eltávolításával próbálta a marketing büdzsét csökkenteni. Nagyon hamar kiderült, hogy a nyomtatott marketing anyagok sokkal nagyobb hatással vannak, mint eredetileg gondolták. Ennek a felismerésnek köszönhetően az elmúlt években reneszánszát éli a nyomdaipar és ez a fellendülés folytatódik 2018-ban is! Arról, hogy miért is fontos eszköz a nyomtatott, offline marketing, egy külön cikkben fogunk hamarosan foglalkozni, most a nyomdaipari trendekre fókuszálunk.

Perszonalizált kampányok

Az elmúlt évek egyik legnagyobb trendje a címke és csomagolásgyártás egyedi megoldásai. A kis és nagy vállalatok is nagy hangsúlyt fektetnek a termékeik csomagolására, hiszen ez az, amit a vásárló először meglát, és amiről később is bármikor felismeri a terméket. A csomagolási trendek közül az egyik legfelkapottabb a perszonalizációs promóciók lettek. Jó példa erre a Coca Cola 2013-as „neves kampánya”, ahol idősek és fiatalok, kólafogyasztók és nem fogyasztók is tömegesen vették a nevükkel ellátott üdítős palackokat és posztoltak képeket a közösségi oldalakon. Ebből is látszik, hogy a személyre szabott termék vagy szolgáltatás közelebb áll a fogyasztókhoz, és jobban hat az érzelmeire. A Coca Cola mintájára, több vállalat is belevágott a személyre szabott kampányok világába, többek között az Egyesült Királyságban a KitKat 56.000 különböző arcképes csoki csomagolással vonta be a vásárlókat a promóciójukba.

A digitális nyomdaipar, reagálva a piaci trendekre, jelentős átalakításon megy át és a nyomtatók gyártói egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek olyan innovatív címke- és csomagolási megoldásokra, amelyek mind a profit, mind a fenntarthatóság szempontjából előnyösek. Mivel az összes nyomtatott csomagolás majdnem kétharmadát élelmiszer- és italcsomagolásban használják, ezért fontosak az olyan technológiai megoldások, melyek lehetővé teszik, hogy ezekhez a személyre szabott kampányokhoz vagy kisebb példányszámú megrendelésekhez is költséghatékonyan gyárthassák le a csomagolást.

Ennek köszönhetően 2018-ban várhatóan még jobban kibontakozik a digitális nyomtatás szerepe a nyomdaiparban. Az ofszet nyomtatással szemben a digitális nyomtatás nagyobb teret ad a kisebb vállalkozások és megrendelések számára, így a legnagyobb fellendülés a digitális nyomtatásban várható. Természetesen ez közel sem egyenlő az ofszet nyomtatás hanyatlásával, az továbbra is tartja vezető szerepét. A digitális nyomtatás a kisebb példányszámú, egyedi részletekkel rendelkező munkák megoldásában nyújt új lehetőségeket a megrendelők részére.

Zöld technológia

Másik nagyon fontos tényező, ami évről évre egyre jobban befolyásolhatja a trendek és a technológiák alakulását, hogy a legtöbb vállalat sikeres fenntarthatósági programot szeretne elérni a versenyképességük megtartása érdekében. Kevesebb erőforrás felhasználásával és nagyobb hatékonyság elérésével csökkenthető a gyártás „szén-dioxid lábnyoma”, így várhatóan a vállalatok évről évre, így 2018-ban is egyre nagyobb figyelmet fognak szentelni a zöld technológiák alkalmazására.

Papír- és színtrend előrejelzések

Nosztalgia. Talán ezzel a szóval lehet a legjobban jellemezni a 2017-es évet. A 80-as évek nagy hatású popkultúrája 21. századi köntösbe bújtatva átvette a hatalmat a mindennapjainkban, jó példa erre az Adidas Superstar nagy visszatérése vagy a Stranger Things című sorozat. Nem volt ez másképp a papírok és színek világában sem.

Ahogy arról korábbi cikkünkben írtunk (hivatkozás a pantone-os cikkre), az évek színtrendjeit általában erősen befolyásolja a Pantone által kiadott év színe. 2017-ben ez a „Greenery” volt, ami egy friss, ropogós és kiugró zöldet takart. A papírok világába nem tudott ez az élénk szín olyan erővel betörni, mint a korábbi évek Pantone színei, ezért inkább olyan tört színek voltak jellemzőek, mint az angol-kék, vadász-zöld vagy oxid-vörös, melyek utoljára a 80-as években élték fénykorukat.

2018 színe az ultraviola lett, ami máris elindult hódító útján. Ezt jól mutatja, hogy az Instagramot azon nyomban elárasztották a szín minden árnyalatát felölelő képek, az öltözködéstől kezdve, a hajszíneken át egészen a lakberendezésig. Egy ennyire jól használható és kombinálható szín biztos, hogy teret fog kapni a papírok és a nyomtatás világában is. Mivel a pasztell színek évek óta uralják a piacot az időszakosan felbukkanó trendek mellett, így alighanem 2018-ban se lesz másképp. Az ultraviola pasztell árnyalata mellett a púderrózsaszín, hamuszürke vagy fakó sárga is remek választás lehet.

Tuti tipp 2018-ra

Az utóbbi évek másik nagy visszatérője a kalligráfia, így ha biztosra akarunk menni, akkor egy megnyerő pasztell lila háttérrel és egy – esetleg irizáló – kiemelkedő szöveggel nem nyúlhatunk mellé!

Árajánlatkérést könnyen és egyszerűen itt lehet leadni:
2018.01.15

További hírek

a premier nyomdában

Tavaszi frissítő kampány-tippek

A természet ébredezik és mi magunk is egyre többet mozdulunk ki: a tavasz igazán inspiráló időszakot jelent a megújuláshoz. A cégek, vállalkozások számára ez az időszak szintén kiváló lehetőségeket tartogat, hogy újdonságokkal, kreativitással, változatos kampányokkal lepjék meg ügyfeleiket.

Marketing Tippek 2024-re

Újabb év és újabb kihívások: marketing tippjeinkkel szeretnénk inspirálni ügyfeleinket, hogy új lehetőségeket és kreatív megoldásokat fedezhessenek fel. Olyan időket élünk, ahol az innováció és az egyedi megközelítések különbséget tehetnek a versenytársak között, ezért fontos, hogy mindig naprakészek legyünk.

Karácsony & szilveszter 2023: érkezünk a tippekkel!

Hamarosan startol a december, így természetesen a kampányok fókuszába a karácsony és az újév kerül. Termékajánlókkal gyors tippeket adunk a karácsonyi hajrához és szuper izgalmas ötleteket a szilveszter tematikájára. Tartson velünk!

EPR bevezetése!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket az energiaügyi miniszter 8/2023. (VI.2.) EM rendeletével kapcsolatban, amely a hulladékgazdálkodási intézményi résztevékenység ellátásával összefüggő díjakról (kiterjesztett gyártói felelősségi díj), díjalkalmazási feltételekről és díjmegfizetés rendjéről rendelkezik.

A könyvek szerepe a digitális világban

Az életünk egyik legnagyobb öröme az olvasás és a tanulás. Azonban, ahogy a technológia fejlődik, egyre inkább elterjednek az online hirdetési lehetőségek és a digitális tartalmak. Ezek mindennapjaink részévé válnak, és gyorsan elnyerik a figyelmünket.

Itt a tavasz: készüljön velünk!

A tavasz az újjászületés időszaka: természet megújul, és frissesség költözik az életünkbe. Ahogy az emberek újra élvezik a kimozdulást és a napfényt, fontos, hogy az üzleti szektor is felkészüljön erre az időszakra. Előtérbe kerülnek a marketing ötletek, melyek reflektálnak a tavasz üzenetére. Ha Ön is inspirációt keres, olvasson tovább!

Megérkeztek a 2023-as nyomdai tippek

Itt az év második hónapja: a január a legtöbb cég és vállalkozás számára a marketingtervek kialakításával telt, így februárban indulhat a megvalósítás! Aktuális cikkünkben ehhez hoztunk izgalmas tippeket, a környezettudatosságtól kezdve az omnichannel kommunikáción át a személyre szabottságig. Inspirálódjon a Premier Nyomdával!

Ünnepi nyomdatippek a Premiertől

Indul a karácsonyi hajtás: a legtöbb cég és vállalkozás ilyenkorra időzíti nagyívű kampányait, akcióit – előbbiek pedig remekül támogathatóak nyomtatott reklámanyagokkal! Többek között ezekhez hoztunk pár tippet, de szó lesz céges ajándékokról és irodai rendszerezésről is. Olvasson tovább a Premier Nyomda szezonális ajánlójáért!

2022 ősz: íme, a Premier tippjei!

A nyári szabadságok és pihenés után már jócskán benne vagyunk az őszben! Hoztunk pár tippet, amivel az őszi eseményeket, promóciókat támogathatja nyomdai oldalról. Olvasson tovább, és találja meg az Ön cégéhez legjobban illőt! 

Újabb mérföldkő: FSC®-tanúsítványt kaptunk!

Nyomdaként, és a piac élvonalát képviselő cégként fontosnak tartjuk, hogy irányt mutassunk a környezetvédelemben. Alapításunk óta mindig is nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy honnan szerezzük be a nyomtatáshoz szükséges alapanyagokat, illetve arra, hogy hogyan kezeljük a hulladékot. 2022-ben újabb mérföldkőhöz értünk: megkaptuk az FSC-tanúsítványt, így újabb lépést tettünk afelé, hogy egyensúlyban működjünk a természettel.

Tavaszi tippek a Premier Nyomdától

Már alaposan benne vagyunk a zsongásban, de még maradt egy izgalmas hónap a tavaszból: az időjárás egyre kedvezőbb, nyílnak a kiülős helyek, és újra megjelentek a virágok és pasztell árnyalatok. Ha szeretné felfrissíteni cége marketinganyagait, olvasson tovább és inspirálódjon a Premier Nyomdával!

A hatékony szórólap ismérvei

Az egyik legnépszerűbb és legismertebb offline marketing eszköz kétségkívül a szórólap. Népszerűsége egyszerűségében, formálhatóságában és költséghatékonyságában rejlik. Mitől működik egy szórólap? Ahhoz, hogy szórólapunk sikeres legyen, és célba érjen, figyelembe kell vennünk különböző technikákat és trükköket.

Marketing tippek, kreatív ötletek 2022-re

Két hónapunk maradt az évből! Ez egyet jelent a nyomda világában: ideje foglalkozni azokkal a termékekkel, amelyekre az ünnepi időszakban és azután lesz szükségünk. Ezek egyike a naptár: sokan nem is gondolnák, milyen komplex marketing eszközzé tehető egy kis odafigyeléssel. Mutatjuk, hogyan!

Karácsonyi last minute nyomdai termékek

Két hónapunk maradt az évből! Ez egyet jelent a nyomda világában: ideje foglalkozni azokkal a termékekkel, amelyekre az ünnepi időszakban és azután lesz szükségünk. Ezek egyike a naptár: sokan nem is gondolnák, milyen komplex marketing eszközzé tehető egy kis odafigyeléssel. Mutatjuk, hogyan!

Tippek a naptárszezonhoz

Két hónapunk maradt az évből! Ez egyet jelent a nyomda világában: ideje foglalkozni azokkal a termékekkel, amelyekre az ünnepi időszakban és azután lesz szükségünk. Ezek egyike a naptár: sokan nem is gondolnák, milyen komplex marketing eszközzé tehető egy kis odafigyeléssel. Mutatjuk, hogyan!

Őszi nyomdatippek

Újra itt a szeptember, indul az őszi hajtás: a nyári pihenő után a legtöbb cég ilyenkor kapcsol rá hirdetésekre, a marketing eszközök használatára. Cikkünkben a nyomtatott, azaz az offline reklámtermékekhez gyűjtöttünk össze pár hasznos tanácsot, amelyekkel Ön is lendületbe kerülhet a nagy tervezésekhez!

Így készül a tökéletes magazin!

A magazin, vagy másnéven katalógus az egyik legismertebb nyomdai termék. Dekoratív, viszonylag nagy terjedelmű, ráadásul rendelkezik annyi és akkora felülettel, hogy igazán kreatív megoldásokkal lehessen feldobni a végeredményt.

Tavasz kiadványtippek

Bár még néha megtréfál minket az időjárás, már biztosan itt a tavasz: nyílnak a virágok, hosszabbak a napok, és egyre több időt tölthetünk a szabadban. A tavaszi napsütés és színkavalkád a kiadványokban is megjelenik.

Új nyomdagép a Premier Nyomdában – nézze meg az installálását!

Nyomdánk egyik alapköve a fejlődés: közel 20 éves működésünket is ez tette lehetővé. Hisszük, hogy ahhoz, hogy versenyképesek tudjunk maradni, folyamatos megújulásra van szükség.