NYOMDAIPARI TRENDEK 2018-ban

Üdv 2018-ban! Évkezdéskor mindig izgalmas végiggondolni mi vár ránk az előttünk álló évben. Ebben a cikkünkben megpróbáljuk kideríteni és bemutatni, hogy milyen innovatív nyomtatási technológiák és trendek várhatóak 2018-ban a nyomdaipar és a nyomtatott termékek világában.

Digitális nyomtatás virágzása

„Mindig azt halljuk, hogy a nyomda halott, de az igazság az, hogy a nyomtatás nagyon is él és virágzik.”

Sok vállalat a válság utáni években a nyomtatott reklámok, kiadványok eltávolításával próbálta a marketing büdzsét csökkenteni. Nagyon hamar kiderült, hogy a nyomtatott marketing anyagok sokkal nagyobb hatással vannak, mint eredetileg gondolták. Ennek a felismerésnek köszönhetően az elmúlt években reneszánszát éli a nyomdaipar és ez a fellendülés folytatódik 2018-ban is! Arról, hogy miért is fontos eszköz a nyomtatott, offline marketing, egy külön cikkben fogunk hamarosan foglalkozni, most a nyomdaipari trendekre fókuszálunk.

Perszonalizált kampányok

Az elmúlt évek egyik legnagyobb trendje a címke és csomagolásgyártás egyedi megoldásai. A kis és nagy vállalatok is nagy hangsúlyt fektetnek a termékeik csomagolására, hiszen ez az, amit a vásárló először meglát, és amiről később is bármikor felismeri a terméket. A csomagolási trendek közül az egyik legfelkapottabb a perszonalizációs promóciók lettek. Jó példa erre a Coca Cola 2013-as „neves kampánya”, ahol idősek és fiatalok, kólafogyasztók és nem fogyasztók is tömegesen vették a nevükkel ellátott üdítős palackokat és posztoltak képeket a közösségi oldalakon. Ebből is látszik, hogy a személyre szabott termék vagy szolgáltatás közelebb áll a fogyasztókhoz, és jobban hat az érzelmeire. A Coca Cola mintájára, több vállalat is belevágott a személyre szabott kampányok világába, többek között az Egyesült Királyságban a KitKat 56.000 különböző arcképes csoki csomagolással vonta be a vásárlókat a promóciójukba.

A digitális nyomdaipar, reagálva a piaci trendekre, jelentős átalakításon megy át és a nyomtatók gyártói egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek olyan innovatív címke- és csomagolási megoldásokra, amelyek mind a profit, mind a fenntarthatóság szempontjából előnyösek. Mivel az összes nyomtatott csomagolás majdnem kétharmadát élelmiszer- és italcsomagolásban használják, ezért fontosak az olyan technológiai megoldások, melyek lehetővé teszik, hogy ezekhez a személyre szabott kampányokhoz vagy kisebb példányszámú megrendelésekhez is költséghatékonyan gyárthassák le a csomagolást.

Ennek köszönhetően 2018-ban várhatóan még jobban kibontakozik a digitális nyomtatás szerepe a nyomdaiparban. Az ofszet nyomtatással szemben a digitális nyomtatás nagyobb teret ad a kisebb vállalkozások és megrendelések számára, így a legnagyobb fellendülés a digitális nyomtatásban várható. Természetesen ez közel sem egyenlő az ofszet nyomtatás hanyatlásával, az továbbra is tartja vezető szerepét. A digitális nyomtatás a kisebb példányszámú, egyedi részletekkel rendelkező munkák megoldásában nyújt új lehetőségeket a megrendelők részére.

Zöld technológia

Másik nagyon fontos tényező, ami évről évre egyre jobban befolyásolhatja a trendek és a technológiák alakulását, hogy a legtöbb vállalat sikeres fenntarthatósági programot szeretne elérni a versenyképességük megtartása érdekében. Kevesebb erőforrás felhasználásával és nagyobb hatékonyság elérésével csökkenthető a gyártás „szén-dioxid lábnyoma”, így várhatóan a vállalatok évről évre, így 2018-ban is egyre nagyobb figyelmet fognak szentelni a zöld technológiák alkalmazására.

Papír- és színtrend előrejelzések

Nosztalgia. Talán ezzel a szóval lehet a legjobban jellemezni a 2017-es évet. A 80-as évek nagy hatású popkultúrája 21. századi köntösbe bújtatva átvette a hatalmat a mindennapjainkban, jó példa erre az Adidas Superstar nagy visszatérése vagy a Stranger Things című sorozat. Nem volt ez másképp a papírok és színek világában sem.

Ahogy arról korábbi cikkünkben írtunk (hivatkozás a pantone-os cikkre), az évek színtrendjeit általában erősen befolyásolja a Pantone által kiadott év színe. 2017-ben ez a „Greenery” volt, ami egy friss, ropogós és kiugró zöldet takart. A papírok világába nem tudott ez az élénk szín olyan erővel betörni, mint a korábbi évek Pantone színei, ezért inkább olyan tört színek voltak jellemzőek, mint az angol-kék, vadász-zöld vagy oxid-vörös, melyek utoljára a 80-as években élték fénykorukat.

2018 színe az ultraviola lett, ami máris elindult hódító útján. Ezt jól mutatja, hogy az Instagramot azon nyomban elárasztották a szín minden árnyalatát felölelő képek, az öltözködéstől kezdve, a hajszíneken át egészen a lakberendezésig. Egy ennyire jól használható és kombinálható szín biztos, hogy teret fog kapni a papírok és a nyomtatás világában is. Mivel a pasztell színek évek óta uralják a piacot az időszakosan felbukkanó trendek mellett, így alighanem 2018-ban se lesz másképp. Az ultraviola pasztell árnyalata mellett a púderrózsaszín, hamuszürke vagy fakó sárga is remek választás lehet.

Tuti tipp 2018-ra

Az utóbbi évek másik nagy visszatérője a kalligráfia, így ha biztosra akarunk menni, akkor egy megnyerő pasztell lila háttérrel és egy – esetleg irizáló – kiemelkedő szöveggel nem nyúlhatunk mellé!

Árajánlatkérést könnyen és egyszerűen itt lehet leadni:
2018.01.15

További hírek

a premier nyomdában

Újabb mérföldkő: FSC®-tanúsítványt kaptunk!

Nyomdaként, és a piac élvonalát képviselő cégként fontosnak tartjuk, hogy irányt mutassunk a környezetvédelemben. Alapításunk óta mindig is nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy honnan szerezzük be a nyomtatáshoz szükséges alapanyagokat, illetve arra, hogy hogyan kezeljük a hulladékot. 2022-ben újabb mérföldkőhöz értünk: megkaptuk az FSC-tanúsítványt, így újabb lépést tettünk afelé, hogy egyensúlyban működjünk a természettel.

Tavaszi tippek a Premier Nyomdától

Már alaposan benne vagyunk a zsongásban, de még maradt egy izgalmas hónap a tavaszból: az időjárás egyre kedvezőbb, nyílnak a kiülős helyek, és újra megjelentek a virágok és pasztell árnyalatok. Ha szeretné felfrissíteni cége marketinganyagait, olvasson tovább és inspirálódjon a Premier Nyomdával!

A hatékony szórólap ismérvei

Az egyik legnépszerűbb és legismertebb offline marketing eszköz kétségkívül a szórólap. Népszerűsége egyszerűségében, formálhatóságában és költséghatékonyságában rejlik. Mitől működik egy szórólap? Ahhoz, hogy szórólapunk sikeres legyen, és célba érjen, figyelembe kell vennünk különböző technikákat és trükköket.

Marketing tippek, kreatív ötletek 2022-re

Két hónapunk maradt az évből! Ez egyet jelent a nyomda világában: ideje foglalkozni azokkal a termékekkel, amelyekre az ünnepi időszakban és azután lesz szükségünk. Ezek egyike a naptár: sokan nem is gondolnák, milyen komplex marketing eszközzé tehető egy kis odafigyeléssel. Mutatjuk, hogyan!

Karácsonyi last minute nyomdai termékek

Két hónapunk maradt az évből! Ez egyet jelent a nyomda világában: ideje foglalkozni azokkal a termékekkel, amelyekre az ünnepi időszakban és azután lesz szükségünk. Ezek egyike a naptár: sokan nem is gondolnák, milyen komplex marketing eszközzé tehető egy kis odafigyeléssel. Mutatjuk, hogyan!

Tippek a naptárszezonhoz

Két hónapunk maradt az évből! Ez egyet jelent a nyomda világában: ideje foglalkozni azokkal a termékekkel, amelyekre az ünnepi időszakban és azután lesz szükségünk. Ezek egyike a naptár: sokan nem is gondolnák, milyen komplex marketing eszközzé tehető egy kis odafigyeléssel. Mutatjuk, hogyan!

Őszi nyomdatippek

Újra itt a szeptember, indul az őszi hajtás: a nyári pihenő után a legtöbb cég ilyenkor kapcsol rá hirdetésekre, a marketing eszközök használatára. Cikkünkben a nyomtatott, azaz az offline reklámtermékekhez gyűjtöttünk össze pár hasznos tanácsot, amelyekkel Ön is lendületbe kerülhet a nagy tervezésekhez!

Így készül a tökéletes magazin!

A magazin, vagy másnéven katalógus az egyik legismertebb nyomdai termék. Dekoratív, viszonylag nagy terjedelmű, ráadásul rendelkezik annyi és akkora felülettel, hogy igazán kreatív megoldásokkal lehessen feldobni a végeredményt.

Tavasz kiadványtippek

Bár még néha megtréfál minket az időjárás, már biztosan itt a tavasz: nyílnak a virágok, hosszabbak a napok, és egyre több időt tölthetünk a szabadban. A tavaszi napsütés és színkavalkád a kiadványokban is megjelenik.

Új nyomdagép a Premier Nyomdában – nézze meg az installálását!

Nyomdánk egyik alapköve a fejlődés: közel 20 éves működésünket is ez tette lehetővé. Hisszük, hogy ahhoz, hogy versenyképesek tudjunk maradni, folyamatos megújulásra van szükség.

Marketing célok 2021-re? Mutatjuk, milyen terméket válasszon!

Már jócskán benne vagyunk az új évben, így mostanra bizonyosan megtervezte marketingcéljait. Ön mit valósít meg idén? Egységesíti cége arculatát? Minél több emberhez eljuttatja termékei, szolgáltatásai hírét? Esetleg belevág az online értékesítésbe?

Kényelmes és biztonságos árukiadás a Premier Nyomdában

Tavasszal megírtuk költözésünk hírét, amely elmúlt, közel 20 évünk egyik legnagyobb történése volt. Számos újítással igyekeztünk emelni szolgáltatásaink színvonalát, ezek egyike volt az árukiadás újragondolása és fejlesztése. Mutatjuk, mi változott!

2020 őszén is számíthat a Premier Nyomdára!

Bár sokan aggódtunk, szerencsére a nyarat nem szükséges négy fal között tölteni. A szorítások lassan oldódnak, de azért már most is van lehetőség ellátogatni kedvenc helyeinkre, beülni egy finom lattéra a megszokott kávézónkban, enni egy ebédet egy hangulatos teraszon.

A hosszan tartó kiadvány titka

Bár sokan aggódtunk, szerencsére a nyarat nem szükséges négy fal között tölteni. A szorítások lassan oldódnak, de azért már most is van lehetőség ellátogatni kedvenc helyeinkre, beülni egy finom lattéra a megszokott kávézónkban, enni egy ebédet egy hangulatos teraszon.

Hozza ki a maximumot rendezvényeiből!

Bár sokan aggódtunk, szerencsére a nyarat nem szükséges négy fal között tölteni. A szorítások lassan oldódnak, de azért már most is van lehetőség ellátogatni kedvenc helyeinkre, beülni egy finom lattéra a megszokott kávézónkban, enni egy ebédet egy hangulatos teraszon.

Itt a nyár: elhoztuk a legjobb tippeket!

Bár sokan aggódtunk, szerencsére a nyarat nem szükséges négy fal között tölteni. A szorítások lassan oldódnak, de azért már most is van lehetőség ellátogatni kedvenc helyeinkre, beülni egy finom lattéra a megszokott kávézónkban, enni egy ebédet egy hangulatos teraszon.

Pörgesse fel cége marketingjét

Újra megtelnek a kávézók teraszai, kinyitottak a boltok: lassan, de biztosan beindul az élet. Tudassa régi és leendő vásárlóival egyaránt a híreket! A social média és az online felületek mellett ne feledkezzen meg az offline marketingben rejlő lehetőségekről sem. Csokorba gyűjtöttük a legfontosabb elemeket!

Elköltöztünk: ismerje meg új irodánkat!

Ahogy korábbi cikkünkben említettük, hatalmas változással indítottuk az új évet: 2004 óta működő irodánkat új telephelyre költöztettük. Izgalmas hónapokon vagyunk túl: rengeteg keresgélés, tervezés, szervezés és munka eredményeképpen elfoglaltuk és teljesen belaktuk az irodát. Mai cikkünkben bemutatjuk a legújabb főhadiszállást és mesélünk erről az időszakról!

Tavaszi nyomdatippek

Végre itt a tavasz! A tél végével a nyomdai termékek iránti kereslet is megváltozik: előtérbe kerülnek a szabadtéri programok, emellett sok cég ilyenkor kap kedvet a megújuláshoz. Készítettünk egy kis ajánlót, ha Ön is bekapcsolódna a tavaszi zsongásba!