Naptárkészítés – kezdje el időben!

Lassan véget ér a nyár és eljön az ősz: a pihenés után mindannyian újult erővel folytatjuk a munkát és vágunk bele új feladatainkba! Indulnak a kampányok, így a reklámhordozó anyagok is újra előtérbe kerülnek. Az őszi időszakot érdemes a naptárkészítéssel kezdeni, ezért mai cikkünkben ezt az igazán különleges nyomtatott terméket járjuk körbe.

Miért kell ilyen korán kezdeni?

Gyakran felmerülő kérdés, hogy miért is fontos már szeptemberben foglalkozni a naptárakkal, ha csak január elsején használhatóak először.  A kérdésre két válasz adható: egyrészt télen megnövekszik a nyomdák túlterheltsége – kifejezetten a karácsonyi időszakban. A túl későn leadott rendelések magában hordozzák a veszélyt, hogy a nyomda nem tud olyan elkészítési határidőt mondani, amely megfelel az elvárásoknak.

A másik fontos tényező nem a gyártó, hanem az ügyfél oldaláról jön: a naptárak igen komplex reklámtermékek, melyekben rengeteg lehetőség rejlik. Akár egy cég egész éves marketing céljait is képesek támogatni (ugyanis szavatosságuk egy egész évig tart, ráadásul sokszor szem előtt vannak!), ha kellő átgondoltsággal és odafigyeléssel tervezik meg őket. A kulcs tehát előbbiben van: mindenképpen időt kell szánni a tervezés időszakára is.

Hogyan használhatóak és milyen típusok vannak?

A naptárakban rejlő marketing lehetőségek tárháza tényleg végtelen – csupán a kreativitásunk szabhat határt! Néhány példát azért hozunk: ha előre tudjuk, milyen fontos eseményeket fogunk tartani a következő évben, lássuk el az adott nap celláját infóval. Bekarikázhatjuk, emlékeztetőt írhatunk, vagy ha a cég profiljába belefér, akár humoros üzeneteket is csempészhetünk a négyzetekbe. De ha például termékbemutatás a cél, egy nagyobb formátumú naptárral esztétikusan és látványosan ismertethető az újdonságok palettája. Érdemes előbbire akár egy akciót is felfűzni, így minden hónapban más és más hasznos információ, kedvezmény várja a naptár tulajdonosát. Várakozást és izgalmat válthatunk ki ezáltal közönségünkből, akiknek így egy közelebbi márkaélményt nyújthatunk.

Először is tehát határozzuk meg a célt, ezután válasszuk ki a számunkra legoptimálisabb méretet és fajtát. A leggyakrabban használt naptárfajták a következők:

Kártyanaptár

A kalendáriumok közül a legkisebb, így kevesebb tartalom helyezhető el rajta. Hátrányát azonban kompenzálja kedvező árával, illetve, hogy könnyű szállítani – osztogatásra, szóróanyagként remek választás.

Asztali naptár

Többféle méretben választható, de egy mindenképpen közös: praktikus, hasznos, funkciója miatt egész évben tulajdonosával lehet. Elhelyezhető rajta plusz szöveg, grafika, csupán annyira fontos figyelni, hogy ne legyen túlzsúfolt. Sokan jegyzetelésre is használják őket, így a grafikai tervezésnél ennek is érdemes helyet hagyni. Előbbi szintén a mi célunkat támogatja, mert a folyamatos oda-vissza lapozgatással újra és újra találkozik mondanivalónkkal a használó.

Irkatűzött falinaptár

Előnye az irkatűzésből adódik: költséghatékony, így nagyobb tételben is költséghatékony legyártható. Az asztali naptárral ellentétben nem nagyon használatos jegyzetelésre, így kevésbé interaktív. Cserébe azonban akár nagyobb képek is elhelyezhetőek rajta, dekoratívabbá tehető, mint asztali társa.

Spirálozott falinaptár

A spirálnak köszönhetően jóval tartósabb, mint az irkatűzött falinaptárak, ráadásul a teherbíró képesség miatt akár exkluzívabb papírokból is legyártható, így a legelegánsabb megjelenés ezzel a típussal érhető el. Hátránya, hogy drágább, mint a korábban említett változatok, de amennyiben a prémium hatás a cél, ez egy abszolút megtérülő befektetés.

Amennyiben kedvet kapott, hogy elkészíttesse saját kalendáriumát cége számára, adja le megrendelését online, vagy keressen meg minket a „Kapcsolat” fül alatt található elérhetőségeinken.

További hírek

a premier nyomdában

Termékdíj 2012-től

A 2011-ig érvényben lévő termékdíj törvény 2012-01-01-től megváltozott. A kötelezettség az első gyártó-forgalombahozót terheli. Törvényi előírás, hogy megrendeléskor ügyfeleinknek nyilatkozni kell, ha a megrendelt munka termékdíj köteles. Ha nem, nyilatkozni ebben az esetben is szükséges, hivatkozva, hogy a kiadványon, annak teljes nyomtatott felületére vetítve legalább 50%-ban nem gazdasági reklám terjesztésére...