Termékdíj 2012-től

2012 Június 31.

A 2011-ig érvényben lévő termékdíj törvény 2012-01-01-től megváltozott. A kötelezettség az első gyártó-forgalombahozót terheli. Törvényi előírás, hogy megrendeléskor ügyfeleinknek nyilatkozni kell, ha a megrendelt munka termékdíj köteles. Ha nem, nyilatkozni ebben az esetben is szükséges, hivatkozva, hogy a kiadványon, annak teljes nyomtatott felületére vetítve legalább 50%-ban nem gazdasági reklám terjesztésére szolgáló kiadvány, időszaki lap, közhasznú szervezet-állami-önkormányzati szerv által alapfeladata körében kiadott kiadvány-időszaki lap, könyv, tankönyv. Készen kapott grafikai anyagnál ennek hitelességét a nyomda nem ellenőrzi, ennek felelőssége a kinyilatkozót terheli, aki elfogadja és vállalja a téves információk következményeit.
Nyilatkozat hiányában és kötelezettség kinyilatkoztatása esetén díjfizetési  kötelezettség áll fenn, tehát a számlán mint külön tétel feltüntetésre kerül.
Hatályos díjtételek: reklámhordozónak minősülő papír estén 85 Ft/kg+ÁFA, csomagolóeszköz esetén 19 Ft/kg+ÁFA, irodai papír esetén 19 Ft/kg+ÁFA.

Nálunk webes alapon, akár mobileszköz segítségével is leadhatja. Nem kell kinyomtatni, aláírni, bélyegezni, szkennelni, levélbe rakni, elküldeni!

1 perc és kész. Próbálja ki: premiernyomda.hu/termekdijnyilatkozat

De ha szeretné letölteni Word dokumentumban egy nyilatkozatot, itt megteheti: LETÖLTÉS

A termékdíj-nyilatkozatot minden esetben kérjük, hogy a munka elkészüléséig küldjék meg részünkre. Ellenkező esetben a termékdíj automatikusan rákerül a számlára, amit utólag nem áll módunkban sztornózni emiatt.

Gyakori kérdések a termékdíjjal kapcsolatban.

Mikor nem kell termékdíjat fizetni?

1. kiadványként, annak teljes nyomtatott felületére vetítve legalább 50%-ban nem gazdasági reklám terjesztésére szolgáló kiadvány, időszaki lap
2. közhasznú szervezet, állami, önkormányzati szerv által, alapfeladata körében kiadott kiadvány, időszaki lap
3. könyv, tankönyv

Ha a megrendelő nem nyilatkozik a munkáról?

Amennyiben a munkáról a megrendelő nem nyilatkozik, úgy automatikusan kiszámlázásra kerül a 85.-Ft/kg külön tételként.

Van-e formanyomtatvány a nyilatkozatra?

A nyilatkozat innen letölthető, és kitöltés után a megrendeléssel együtt kérjük visszaküldeni.

www.premiernyomda.hu/termekdij_nyilatkozat.docx

Mi termékdíjas és mi nem?

Termékdíj-köteles nyomdatermékek – Irodaszerek (nettó 19 Ft/kg):
– névjegy
– levélpapír
– céges irattartó dosszié, mappa, boríték, jegyzettömb, megrendelőlap irodai alkalmazásban

Termékdíj-köteles nyomdatermékek – reklámhordozó papír (nettó 85 Ft/kg):
– plakát
– szórólap, kuponfüzet, tálcapapír
– naptárak és egyéb logózott papírajándék
– programfüzet
– könyv, amennyiben 50%-nál nagyobb terjedelemben tartalmaz gazdasági reklámot
– havilap, amennyiben 50%-nál nagyobb terjedelemben tartalmaz gazdasági reklámot
– térkép

Termékdíj-köteles nyomdatermékek – csomagolás (nettó 19 Ft/kg):
– papírzacskó, papírtáska
– kartondoboz és más csomagolóeszköz papírból
– címke, ha a csomagolás része
– CD, DVD borító, tok

Nem termékdíj-köteles nyomdatermékek:
– ismeretterjesztő könyv
– állami, önkormányzati kiadványok
– tankönyv
– Nemzeti Kulturális alap támogatásával készült könyv
– kizárólag lakossági tájékoztatást szolgáló kiadvány
– használati útmutató
– ISBN számmal rendelkező könyv, amennyiben 50%-nál kevesebb reklámot tartalmaz
– ISSN számmal rendelkező sorozat/folyóirat, amennyiben 50%-nál kevesebb reklámot tartalmaz

Ki állapítja meg, hogy a munkám termékdíjas?

Ezt a nyomda nem tudja meghatározni, a nyomdai munka megrendelője határozza meg. Erről nyilatkozat formájában a megrendeléssel egy időben a nyomdát tájékoztatni kell.

A termékdíj fog látszani a számlán vagy egybe vonják?

A termékdíjat a törvényrendelet szerint kötelező külön tételként kiszámlázni, ha több munkát számlázunk ki, akkor tételenként kell jelölni, összesítve a számlán is jelöljük, hogy a végösszegből mennyi a bruttó termékdíj.

További hírek

a premier nyomdában

Magazin és prospektus: mit érdemes tudni?

Cikkünkben a puha táblás katalógusok kiemelkedő előnyeit mutatjuk be és megosztunk néhány hasznos tippet azok számára, akik ezek az elegáns és praktikus kiadványok iránt érdeklődnek. Olvasson tovább!

Tavaszi frissítő kampány-tippek

A természet ébredezik és mi magunk is egyre többet mozdulunk ki: a tavasz igazán inspiráló időszakot jelent a megújuláshoz. A cégek, vállalkozások számára ez az időszak szintén kiváló lehetőségeket tartogat, hogy újdonságokkal, kreativitással, változatos kampányokkal lepjék meg ügyfeleiket.

Marketing Tippek 2024-re

Újabb év és újabb kihívások: marketing tippjeinkkel szeretnénk inspirálni ügyfeleinket, hogy új lehetőségeket és kreatív megoldásokat fedezhessenek fel. Olyan időket élünk, ahol az innováció és az egyedi megközelítések különbséget tehetnek a versenytársak között, ezért fontos, hogy mindig naprakészek legyünk.

Karácsony & szilveszter 2023: érkezünk a tippekkel!

Hamarosan startol a december, így természetesen a kampányok fókuszába a karácsony és az újév kerül. Termékajánlókkal gyors tippeket adunk a karácsonyi hajrához és szuper izgalmas ötleteket a szilveszter tematikájára. Tartson velünk!

EPR bevezetése!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket az energiaügyi miniszter 8/2023. (VI.2.) EM rendeletével kapcsolatban, amely a hulladékgazdálkodási intézményi résztevékenység ellátásával összefüggő díjakról (kiterjesztett gyártói felelősségi díj), díjalkalmazási feltételekről és díjmegfizetés rendjéről rendelkezik.

A könyvek szerepe a digitális világban

Az életünk egyik legnagyobb öröme az olvasás és a tanulás. Azonban, ahogy a technológia fejlődik, egyre inkább elterjednek az online hirdetési lehetőségek és a digitális tartalmak. Ezek mindennapjaink részévé válnak, és gyorsan elnyerik a figyelmünket.

Itt a tavasz: készüljön velünk!

A tavasz az újjászületés időszaka: természet megújul, és frissesség költözik az életünkbe. Ahogy az emberek újra élvezik a kimozdulást és a napfényt, fontos, hogy az üzleti szektor is felkészüljön erre az időszakra. Előtérbe kerülnek a marketing ötletek, melyek reflektálnak a tavasz üzenetére. Ha Ön is inspirációt keres, olvasson tovább!

Megérkeztek a 2023-as nyomdai tippek

Itt az év második hónapja: a január a legtöbb cég és vállalkozás számára a marketingtervek kialakításával telt, így februárban indulhat a megvalósítás! Aktuális cikkünkben ehhez hoztunk izgalmas tippeket, a környezettudatosságtól kezdve az omnichannel kommunikáción át a személyre szabottságig. Inspirálódjon a Premier Nyomdával!

Ünnepi nyomdatippek a Premiertől

Indul a karácsonyi hajtás: a legtöbb cég és vállalkozás ilyenkorra időzíti nagyívű kampányait, akcióit – előbbiek pedig remekül támogathatóak nyomtatott reklámanyagokkal! Többek között ezekhez hoztunk pár tippet, de szó lesz céges ajándékokról és irodai rendszerezésről is. Olvasson tovább a Premier Nyomda szezonális ajánlójáért!

2022 ősz: íme, a Premier tippjei!

A nyári szabadságok és pihenés után már jócskán benne vagyunk az őszben! Hoztunk pár tippet, amivel az őszi eseményeket, promóciókat támogathatja nyomdai oldalról. Olvasson tovább, és találja meg az Ön cégéhez legjobban illőt! 

Újabb mérföldkő: FSC®-tanúsítványt kaptunk!

Nyomdaként, és a piac élvonalát képviselő cégként fontosnak tartjuk, hogy irányt mutassunk a környezetvédelemben. Alapításunk óta mindig is nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy honnan szerezzük be a nyomtatáshoz szükséges alapanyagokat, illetve arra, hogy hogyan kezeljük a hulladékot. 2022-ben újabb mérföldkőhöz értünk: megkaptuk az FSC-tanúsítványt, így újabb lépést tettünk afelé, hogy egyensúlyban működjünk a természettel.

Tavaszi tippek a Premier Nyomdától

Már alaposan benne vagyunk a zsongásban, de még maradt egy izgalmas hónap a tavaszból: az időjárás egyre kedvezőbb, nyílnak a kiülős helyek, és újra megjelentek a virágok és pasztell árnyalatok. Ha szeretné felfrissíteni cége marketinganyagait, olvasson tovább és inspirálódjon a Premier Nyomdával!

A hatékony szórólap ismérvei

Az egyik legnépszerűbb és legismertebb offline marketing eszköz kétségkívül a szórólap. Népszerűsége egyszerűségében, formálhatóságában és költséghatékonyságában rejlik. Mitől működik egy szórólap? Ahhoz, hogy szórólapunk sikeres legyen, és célba érjen, figyelembe kell vennünk különböző technikákat és trükköket.

Marketing tippek, kreatív ötletek 2022-re

Két hónapunk maradt az évből! Ez egyet jelent a nyomda világában: ideje foglalkozni azokkal a termékekkel, amelyekre az ünnepi időszakban és azután lesz szükségünk. Ezek egyike a naptár: sokan nem is gondolnák, milyen komplex marketing eszközzé tehető egy kis odafigyeléssel. Mutatjuk, hogyan!

Karácsonyi last minute nyomdai termékek

Két hónapunk maradt az évből! Ez egyet jelent a nyomda világában: ideje foglalkozni azokkal a termékekkel, amelyekre az ünnepi időszakban és azután lesz szükségünk. Ezek egyike a naptár: sokan nem is gondolnák, milyen komplex marketing eszközzé tehető egy kis odafigyeléssel. Mutatjuk, hogyan!

Tippek a naptárszezonhoz

Két hónapunk maradt az évből! Ez egyet jelent a nyomda világában: ideje foglalkozni azokkal a termékekkel, amelyekre az ünnepi időszakban és azután lesz szükségünk. Ezek egyike a naptár: sokan nem is gondolnák, milyen komplex marketing eszközzé tehető egy kis odafigyeléssel. Mutatjuk, hogyan!

Őszi nyomdatippek

Újra itt a szeptember, indul az őszi hajtás: a nyári pihenő után a legtöbb cég ilyenkor kapcsol rá hirdetésekre, a marketing eszközök használatára. Cikkünkben a nyomtatott, azaz az offline reklámtermékekhez gyűjtöttünk össze pár hasznos tanácsot, amelyekkel Ön is lendületbe kerülhet a nagy tervezésekhez!

Így készül a tökéletes magazin!

A magazin, vagy másnéven katalógus az egyik legismertebb nyomdai termék. Dekoratív, viszonylag nagy terjedelmű, ráadásul rendelkezik annyi és akkora felülettel, hogy igazán kreatív megoldásokkal lehessen feldobni a végeredményt.

Tavasz kiadványtippek

Bár még néha megtréfál minket az időjárás, már biztosan itt a tavasz: nyílnak a virágok, hosszabbak a napok, és egyre több időt tölthetünk a szabadban. A tavaszi napsütés és színkavalkád a kiadványokban is megjelenik.