A hatékony szórólap ismérvei

Az egyik legnépszerűbb és legismertebb offline marketing eszköz kétségkívül a szórólap. Népszerűsége egyszerűségében, formálhatóságában és költséghatékonyságában rejlik.

Mitől működik egy szórólap?

Ahhoz, hogy szórólapunk sikeres legyen, és célba érjen, figyelembe kell vennünk különböző technikákat és trükköket. Ha ezeket sikeresen alkalmazzuk, akkor biztosan nem fog a kukába landolni hirdetésünk.

De mitől is lesz hatásos egy szórólap? A legegyszerűbb válasz, ha kellő hatást vált ki. A potenciális vásárló 1-2 mp alatt dönt a szórólap sorsáról, ezért fontos, hogy azonnali, lehetőleg pozitív reakciót váltson ki. Ezentúl fontos, hogy megfelelően célozzuk be, hogy kiket akarunk megszólítani. Az internetes hirdetésekkel ellentétben az utcán osztogatott szórólapoknál ezt nehezebben tehetjük meg. De aggodalomra semmi ok, számos lehetőség van a pozícionálásra: a megfelelő helyszínen (például, ha hölgyeknek szánunk üzenetet, olyan boltok környékén érdemes osztani, ahol megfordul a célcsoport). Emellett a design, a nyelvezet, de akár a betűtípus is mind meghatározza, hogy fiatal nőket, esetleg anyukákat, vagy akár nyugdíjas párokat akarunk megszólítani.

A lényegre!

Fontos, hogy egy szórólap lényegre törő legyen, ne vesszünk el a részletekben. Egy megkapó szlogen, feltűnő színek, képek, mind segíthetnek ebben. A tartalom korlátozódjon a termék, szolgáltatás miben létére, előnyére, esetleg árára. Ha megszereztük a figyelmet, utána már áttudjuk irányítani a potenciális vásárlót a megfelelő felületekre – akár egy QR kód felhasználásával, vagy a weboldal címével – ahol további részleteket ismerhet meg az adott termékről, szolgáltatásról.

Hol találkozunk velük?

A legtöbben nagyobb tereken, áruházak előtt, vagy a postaládájukban találkozhatnak szórólapokkal. Ahhoz, hogy egy cég hatásosabban targetáljon, ennél kifinomultabb eszközökhöz is nyúlhat.

Akár saját üzletünkben is helyezhetünk ki szórólapot több helyre, vagy a vásárlások mellé is tehetjük a zacskóba. Ez lehet egy nyereményjátékra való felhívás, vagy egy új termék promótálása. Ugyanezt megtehetjük, ha a webshopunkban történő rendeléskor teszünk egy reklámanyagot a megrendelt áru mellé. Különböző szakmai konferenciákon, céges rendezvényeken is ajánlott ismertető anyagokat adni – ez esetben, lehet szakmaibb a tartalom – leendő partnereinknek.

Szórólap fajtái

A Premier nyomdánál alapvetően kétfajta szórólapot különböztetünk meg:

  • Egy- vagy kétoldalas szórólap

A mindenki által ismert klasszikus szórólap. Nyomtathatunk csak az egyik, vagy akár mindkét oldalára, szinte bármilyen méretben megvalósítható, illetve az ismert felületkezelések – fóliázás, UV lakkozás, prégelés – mindegyike alkalmazható rajta.

  • Hajtott szórólap, leporelló

A klasszikus szórólap fejlettebb nagytestvére. Itt már lehetőség van részletesebb információk megismertetésére, nagyobb vizuális elemekre, de hozzáadhatunk perforált kuponokat is nyereményjátékokhoz, vagy akár térképet is nyomtathatunk rá. A lehetőségeknek itt csak a kreativitás és a fantázia szab határt, amiben a 12 féle hajtási mód is segítségünkre lesz. A létező felültkezelések természetesen itt is alkalmazhatók.

Mindkét esetben elmondható, hogy egy gyorsan előállítható, költséghatékony és hatásos marketingeszköz állhat rendelkezésünkre.

 

Inspirációk

Végezetül mutatunk pár inspirációt különböző típusú szórólapokhoz:

Restaurant-Offer-Flyer
Láthatjuk, hogy ez esetben a kínálat ismertetésén túl lehetőség van a QR kód segítségével asztalt foglalni.

Trifold-brochure-concept-of-art-science
Itt a hajtott szórólapra látunk egy ötletet, a kevesebb információ és a nagyobb vizuális hatás ötlete mentén.

Bi-fold-Brochure
Itt egy olyan példát láthatunk, amivel inkább egy szakmai konferencián találkozhatunk.

További hírek

a premier nyomdában

Termékdíj 2012-től

A 2011-ig érvényben lévő termékdíj törvény 2012-01-01-től megváltozott. A kötelezettség az első gyártó-forgalombahozót terheli. Törvényi előírás, hogy megrendeléskor ügyfeleinknek nyilatkozni kell, ha a megrendelt munka termékdíj köteles. Ha nem, nyilatkozni ebben az esetben is szükséges, hivatkozva, hogy a kiadványon, annak teljes nyomtatott felületére vetítve legalább 50%-ban nem gazdasági reklám terjesztésére...