10 gyakori hiba szórólap tervezésnél

A szórólap továbbra is az egyik leggyorsabb és legköltséghatékonyabb offline marketingeszköz. Kis méret, nagy hatás: de csak akkor, ha jól van megtervezve. Egy profi szórólap azonnal megragadja a figyelmet, egyértelmű üzenetet közvetít, és cselekvésre ösztönöz. Ugyanakkor sok anyag esik abba a hibába, hogy túlzsúfolt, átgondolatlan, vagy épp technikailag nem megfelelő. Összegyűjtöttük a 10 leggyakoribb hibát, amelyeket érdemes elkerülni a szórólaptervezés során – és persze azt is, hogyan csináld jobban. Lássuk!

  1. Túlzsúfolt dizájn

Egy gyakori hiba, hogy a szórólapon „minden” szerepelni akar: cégbemutató, teljes terméklista, rendezvényprogram, árak és még egy hosszú CTA is. Az eredmény: kaotikus elrendezés, ami inkább elriasztja az olvasót, mintsem megragadja a figyelmét.

Tipp: Határozd meg az egyetlen fő üzenetet, amit közvetíteni szeretnél. Használj üres részeket, engedd „lélegezni” az elemeket, és bízz abban, hogy a kevesebb néha több.

  1. Nincs egyértelmű cél vagy CTA

Sok szórólap szép, de nem derül ki belőle, mit is vár el az olvasótól. Telefonáljon? Vásároljon? Látogassa meg az üzletet?

Tipp: Mindig legyen egy jól látható CTA (Call To Action). Pl.: „Iratkozz fel most!”, „Keresd az üzletekben!” vagy „Töltsd le a kuponod!”. Ez ad irányt a figyelemnek.

  1. Nehezen olvasható betűtípusok

A túl díszes, vagy vékony betűtípusok gyakran elvesznek a háttérben, különösen nyomtatott formában. Az is zavaró lehet, ha egy szövegblokk olvashatatlanná válik egy nem megfelelő fontválasztás miatt.

Tipp: Válassz letisztult, jól olvasható betűtípusokat, és figyelj arra, hogy a különböző betűméretek és vastagságok kontrasztot és hierarchiát teremtsenek a szövegben.

  1. Nehezen olvasható betűtípusok

A túl díszes, vagy vékony betűtípusok gyakran elvesznek a háttérben, különösen nyomtatott formában. Az is zavaró lehet, ha egy szövegblokk olvashatatlanná válik egy nem megfelelő fontválasztás miatt.

Tipp: Válassz letisztult, jól olvasható betűtípusokat, és figyelj arra, hogy a különböző betűméretek és vastagságok kontrasztot és hierarchiát teremtsenek a szövegben.

  1. Aránytalan betűméretek

A túl apró betűket az olvasó nehezen tudja elolvasni, míg a túl nagy szöveg darabossá és aránytalanná teszi a látványt.

Tipp: Alkalmazz jól átgondolt tipográfiai hierarchiát: a címsor legyen hangsúlyos, a szövegblokk könnyen olvasható, a kiegészítő információk pedig kisebb méretűek, de jól láthatóak.

  1. Hiányos elérhetőségek

Meglepően gyakori, hogy egy szórólapon nincs rajta a cég weboldala, e-mail címe vagy akár telefonszáma. Így az érdeklődő nem tud továbblépni.

Tipp: Minden szórólapon szerepeljen legalább egy elérhetőségi forma. Célszerű QR-kódot is elhelyezni, amely azonnal weboldalra viszi az olvasót.

  1. Gyenge minőségű képek

Pixeles, elmosódott vagy irreleváns képek nagyon rontják az összképet. Egy vizuálisan gyenge szórólap komolytalannak tűnik.

Tipp: Használj éles, jó felbontású, témába illő képeket. 

  1. Hibás színválasztás

A nem megfelelő színek, a gyenge kontraszt vagy a márka arculatától eltérő színpaletta összezavarhatja az olvasót, és csökkenti az üzenet hatékonyságát.

Tipp: Dolgozz a márkádhoz illeszkedő színpalettával, ügyelj a megfelelő kontrasztra a szöveg és a háttér között, és vedd figyelembe a színek pszichológiáját is.

  1. Nyomdai technikai hibák

Kimaradt a kifutó? Túl közel van a szöveg a vágáshoz? Ezek könnyen előfordulnak, ha nem számolunk a nyomdai követelményekkel.

Tipp: Mindig készíts nyomdakész anyagot: legyen rajta legalább 3 mm-es kifutó, a szövegek pedig legalább 5 mm-re legyenek a vágástól. Használj CMYK színtérben készült fájlt!

  1. Nem megfelelő célcsoport megszólítás

Egy fiatalos rendezvényre készült szórólap teljesen más stílust igényel, mint egy prémium szolgáltatást kínáló B2B kiadvány. Sok anyag pont itt csúszik el: nem szól a célközönségéhez.

Tipp: Ismerd meg a célcsoportod:  stílusban, nyelvezetben, képi világban is igazodj hozzájuk.

  1. Tesztelés nélküli kiadás

Utolsó pillanatban készült anyag, amit senki nem nézett át: benne maradt gépelési hiba, elcsúszott szöveg, vagy lemaradt logó. Ismerős?

Tipp: Legalább egy másik személy mindig nézze át az anyagot nyomdába adás előtt – ez legyen aranyszabály.

Egy jól megtervezett szórólap erőteljes, kézzelfogható marketingeszköz. Segít abban, hogy céged kitűnjön, meggyőzzön, és cselekvésre ösztönözzön. Ehhez azonban nem elég a látványos dizájn. A tartalom, a célcsoport ismerete és a technikai részletek is kulcsszerepet játszanak.

Ha pedig biztosra akarsz menni, érdemes olyan nyomdai partnert választani, aki nemcsak kinyomtatja, hanem szakmailag is támogatja a kampányodat.

Kérdésed van a szórólaptervezéssel vagy kivitelezéssel kapcsolatban? Keress minket bátran!

További hírek

a premier nyomdában

,

Egyszerű Termékdíj nyilatkozat kitöltés

Nálunk webes alapon, akár mobileszköz segítségével is leadhatja. Nem kell kinyomtatni, aláírni, bélyegezni, szkennelni, levélbe rakni, elküldeni! 1 perc és kész. Nyilatkozat nélkül automatikusan számlára kerül a termékdíj. Érdemes már a megrendeléssel egy időben elküldeni. Ha szeretné letölteni Word dokumentumban egy nyilatkozatot, itt megteheti: LETÖLTÉS

10 évesek lettünk 2014-ben

A 2014-es év fontos évforduló a nyomda életében. 10 évesek lettünk. 2004-ben 150nm-es helyiségben kezdtünk 1 db 4 werkes cseh nyomdagéppel. A nyomóforma még filmről készült, a kalkulációk kockás papíron, kézzel készültek. Házon belül pár alap kötészeti műveleten kívül mindent alvállalkozóink segítségével készítettünk. Kicsik voltunk, de komoly szakmai elhivatottság vezérelt minket és a hit...
Heidelberg SX 74-8

HEIDELBERG Speedmaster SX 74-8-P

Üzembe helyezték az új 8 werkes nyomógépünket, egy HEIDELBERG Speedmaster SX 74-8-P-t, amit a megnövekedett igények kielégítése céljából, az Európai Unió támogatásával szereztünk be. Célunk az átfutási idők drasztikus csökkentése és a gyártási minőség továbbfokozása.

Környezetvédelem

Mint felelős résztvevő, mi is nagy hangsúlyt fektetünk a környezetvédelemre. Nyomdánkban felhasznált papírok kizárólag Európai gyártóktól származnak. Ezek a gyárak a legszigorúbb környezetvédelmi előírások alapján dolgoznak, és ennek megfelelő tanúsítványokkal rendelkeznek. Saját tulajdonú erdőgazdaságukban, kizárólag újra ültetett fákat használnak fel. A gyártáshoz szükséges...

Pantone szín a múlté

Pantone színből áll a céglogó vagy a munka színe? Mi segítünk 4 szín colorra váltani: olcsóbb, gyorsabb, hatékonyabb. Olcsóbb: mert 4 színes gépeink vannak. Gyorsabb: mert nem kell átmosni a gépet kevert színre. Hatékonyabb: mert a gépmester nem tölt órákat a pontos szín kikeverésével. Legtöbb esetben kiválthatóak a pantone színek, alapszínekre. A meglévő Pantone színt úgy lehet CMYK-ra...

Termékdíj 2012-től

A 2011-ig érvényben lévő termékdíj törvény 2012-01-01-től megváltozott. A kötelezettség az első gyártó-forgalombahozót terheli. Törvényi előírás, hogy megrendeléskor ügyfeleinknek nyilatkozni kell, ha a megrendelt munka termékdíj köteles. Ha nem, nyilatkozni ebben az esetben is szükséges, hivatkozva, hogy a kiadványon, annak teljes nyomtatott felületére vetítve legalább 50%-ban nem gazdasági reklám terjesztésére...