10 gyakori hiba szórólap tervezésnél

A szórólap továbbra is az egyik leggyorsabb és legköltséghatékonyabb offline marketingeszköz. Kis méret, nagy hatás: de csak akkor, ha jól van megtervezve. Egy profi szórólap azonnal megragadja a figyelmet, egyértelmű üzenetet közvetít, és cselekvésre ösztönöz. Ugyanakkor sok anyag esik abba a hibába, hogy túlzsúfolt, átgondolatlan, vagy épp technikailag nem megfelelő. Összegyűjtöttük a 10 leggyakoribb hibát, amelyeket érdemes elkerülni a szórólaptervezés során – és persze azt is, hogyan csináld jobban. Lássuk!

  1. Túlzsúfolt dizájn

Egy gyakori hiba, hogy a szórólapon „minden” szerepelni akar: cégbemutató, teljes terméklista, rendezvényprogram, árak és még egy hosszú CTA is. Az eredmény: kaotikus elrendezés, ami inkább elriasztja az olvasót, mintsem megragadja a figyelmét.

Tipp: Határozd meg az egyetlen fő üzenetet, amit közvetíteni szeretnél. Használj üres részeket, engedd „lélegezni” az elemeket, és bízz abban, hogy a kevesebb néha több.

  1. Nincs egyértelmű cél vagy CTA

Sok szórólap szép, de nem derül ki belőle, mit is vár el az olvasótól. Telefonáljon? Vásároljon? Látogassa meg az üzletet?

Tipp: Mindig legyen egy jól látható CTA (Call To Action). Pl.: „Iratkozz fel most!”, „Keresd az üzletekben!” vagy „Töltsd le a kuponod!”. Ez ad irányt a figyelemnek.

  1. Nehezen olvasható betűtípusok

A túl díszes, vagy vékony betűtípusok gyakran elvesznek a háttérben, különösen nyomtatott formában. Az is zavaró lehet, ha egy szövegblokk olvashatatlanná válik egy nem megfelelő fontválasztás miatt.

Tipp: Válassz letisztult, jól olvasható betűtípusokat, és figyelj arra, hogy a különböző betűméretek és vastagságok kontrasztot és hierarchiát teremtsenek a szövegben.

  1. Nehezen olvasható betűtípusok

A túl díszes, vagy vékony betűtípusok gyakran elvesznek a háttérben, különösen nyomtatott formában. Az is zavaró lehet, ha egy szövegblokk olvashatatlanná válik egy nem megfelelő fontválasztás miatt.

Tipp: Válassz letisztult, jól olvasható betűtípusokat, és figyelj arra, hogy a különböző betűméretek és vastagságok kontrasztot és hierarchiát teremtsenek a szövegben.

  1. Aránytalan betűméretek

A túl apró betűket az olvasó nehezen tudja elolvasni, míg a túl nagy szöveg darabossá és aránytalanná teszi a látványt.

Tipp: Alkalmazz jól átgondolt tipográfiai hierarchiát: a címsor legyen hangsúlyos, a szövegblokk könnyen olvasható, a kiegészítő információk pedig kisebb méretűek, de jól láthatóak.

  1. Hiányos elérhetőségek

Meglepően gyakori, hogy egy szórólapon nincs rajta a cég weboldala, e-mail címe vagy akár telefonszáma. Így az érdeklődő nem tud továbblépni.

Tipp: Minden szórólapon szerepeljen legalább egy elérhetőségi forma. Célszerű QR-kódot is elhelyezni, amely azonnal weboldalra viszi az olvasót.

  1. Gyenge minőségű képek

Pixeles, elmosódott vagy irreleváns képek nagyon rontják az összképet. Egy vizuálisan gyenge szórólap komolytalannak tűnik.

Tipp: Használj éles, jó felbontású, témába illő képeket. 

  1. Hibás színválasztás

A nem megfelelő színek, a gyenge kontraszt vagy a márka arculatától eltérő színpaletta összezavarhatja az olvasót, és csökkenti az üzenet hatékonyságát.

Tipp: Dolgozz a márkádhoz illeszkedő színpalettával, ügyelj a megfelelő kontrasztra a szöveg és a háttér között, és vedd figyelembe a színek pszichológiáját is.

  1. Nyomdai technikai hibák

Kimaradt a kifutó? Túl közel van a szöveg a vágáshoz? Ezek könnyen előfordulnak, ha nem számolunk a nyomdai követelményekkel.

Tipp: Mindig készíts nyomdakész anyagot: legyen rajta legalább 3 mm-es kifutó, a szövegek pedig legalább 5 mm-re legyenek a vágástól. Használj CMYK színtérben készült fájlt!

  1. Nem megfelelő célcsoport megszólítás

Egy fiatalos rendezvényre készült szórólap teljesen más stílust igényel, mint egy prémium szolgáltatást kínáló B2B kiadvány. Sok anyag pont itt csúszik el: nem szól a célközönségéhez.

Tipp: Ismerd meg a célcsoportod:  stílusban, nyelvezetben, képi világban is igazodj hozzájuk.

  1. Tesztelés nélküli kiadás

Utolsó pillanatban készült anyag, amit senki nem nézett át: benne maradt gépelési hiba, elcsúszott szöveg, vagy lemaradt logó. Ismerős?

Tipp: Legalább egy másik személy mindig nézze át az anyagot nyomdába adás előtt – ez legyen aranyszabály.

Egy jól megtervezett szórólap erőteljes, kézzelfogható marketingeszköz. Segít abban, hogy céged kitűnjön, meggyőzzön, és cselekvésre ösztönözzön. Ehhez azonban nem elég a látványos dizájn. A tartalom, a célcsoport ismerete és a technikai részletek is kulcsszerepet játszanak.

Ha pedig biztosra akarsz menni, érdemes olyan nyomdai partnert választani, aki nemcsak kinyomtatja, hanem szakmailag is támogatja a kampányodat.

Kérdésed van a szórólaptervezéssel vagy kivitelezéssel kapcsolatban? Keress minket bátran!

További hírek

a premier nyomdában

Naptárkészítés – kezdje el időben!

Lassan véget ér a nyár és eljön az ősz: a pihenés után mindannyian újult erővel folytatjuk a munkát és vágunk bele új feladatinkba! Indulnak a kampányok, így a reklámhordozó anyagok is újra előtérbe kerülnek. Az őszi időszakot érdemes a naptárkészítéssel kezdeni, ezért mai cikkünkben ezt az igazán különleges nyomtatott terméket járjuk körbe.

Munkakörök a Premier Nyomdában II. rész

Cikkünk korábbi részében bemutattuk a megrendelések beérkezésével, feldolgozásával, a gyártás elindításával, illetve a konkrét nyomással foglalkozó munkatársaink izgalmas feladatait. Ezúttal az elkészült nyomatok további feldolgozásáért felelős kollégák munkakörébe pillanthat be, tartson velünk!

Munkakörök a Premier Nyomdában I. rész

A kiváló minőségű nyomdai termékek egy olajozottan működő, összeszokott csapat keze alatt születnek a Premier Nyomdában.  A különböző munkafázisokat más és más részleg kezeli, ezeket a munkaköröket mutatjuk cikksorozatunk első részében.

Indul a fesztiválszezon: készíttesse el plakátjait nálunk!

A jó idő közeledtével újra előtérbe kerülnek a szabadtéri programok, így érdemes kültéri reklámhordozókban gondolkodni. Ebben a kategóriában a szórólapok után a plakátok örvendenek a legnagyobb népszerűségnek, mai cikkünkben pedig utóbbit járjuk körül.

Regiszterstancolás

Letisztultság és áttekinthetőség az Ön kiadványaiban is. Mai cikkünkben egy olyan technikát mutatunk be, amellyel megkönnyítheti és felgyorsíthatja ügyfelei számára az információk megtalálását, miközben még esztétikusabbá is teheti anyagait. A regiszterstancolás lehet, hogy elsőre ismeretlennek hangozhat, de ha a telefonkönyv szélén található regisztert említjük már rögtön beugrik mindenkinek az a lapbevágással készült tárgymutató a könyvek margóján, amivel azonnal a keresett betűhöz tudunk lapozni.

Nyomdai fogalmak – beszéljünk a szakmáról!

A nyomdai világban nem mindig könnyű eligazodni – tudod például, hogy mit jelent a göngyölt hajtás vagy a prégelés? Ha a válasz esetlegesen nem, akkor sem kell pánikba esni: létrehoztunk egy kiadványt, amelyben tisztázzuk a szakkifejezéseket, bemutatjuk a gyakran használt technikákat, és ötleteket adunk a tökéletes nyomtatott termék elkészítéséhez.

Premier Nyomda nyerte a Best Print Hungary aranyérmét!

A Premier Nyomda gondozásában megjelent Urban Symmetry című kiadvány a nyomdaipar legrangosabb díját hozta el 2018-ban. Az egyedi művészeti alkotás a Többszínes kartonált könyv kategóriában került a dobogó legfelső fokára. A díjra különösen büszkék vagyunk, hiszen a legtöbb nevezés éppen ebben a kategóriában érkezett.

Bemutatták nyomdánkat a Mesterember című műsorban!

Sikeres vállalkozásként jól tudjuk: stabil működésünkben hatalmas szerepet játszanak megbízható munkatársaink. Az ő elégedettségük elismerés számunkra, így mindig is nagy hangsúlyt fektettünk az edukációra, munkakörnyezetünk állandó fejlesztésére, és a legelhivatottabb szakemberek megtalálására. Így tehát amikor az M5 Mesterember stábja, akik pályakezdő fiatalok számára mutatják be az izgalmasabbnál izgalmasabb mesterségeket, megkerestek minket, örömmel mondtuk igent a forgatásra.

Nyomdaipari trendek 2018-ban

Üdv 2018-ban! Évkezdéskor mindig izgalmas végiggondolni mi vár ránk az előttünk álló évben. Ebben a cikkünkben megpróbáljuk kideríteni és bemutatni, hogy milyen innovatív nyomtatási technológiák és trendek várhatóak 2018-ban a nyomdaipar és a nyomtatott termékek világában.

Megérkezett az új digitális nyomdagépünk.

Nyomdánk életében 2017 elején elindult a színes digitális nyomtatás. Korábban kizárólag ofszet technológiával dolgoztunk, de az elmúlt években akkorát fejlődtek a digitális gépek, hogy mára a számunkra oly fontos minőségi elvárások is teljes mértékben teljesülni tudnak. A két nyomtatási eljárást összehangoltuk, ami azt eredményezte, hogy már mi sem tudunk közöttük különbséget tenni.

Elindult a Printológia blog

Nyomdánk ügyvezető igazgatója és nyomdavezetője, Hlinka Károly és Hlinka Zsolt elindították blogjukat, amelyben a nyomdaipar érdekességeivel foglalkoznak. Terítékre kerülnek többek között a hazai és nemzetközi trendek, de bemutatják a legfontosabb nyomdai fogalmakat, eszközöket és metódusokat, így igazán színes és izgalmas gyűjtőoldalt kínálnak az offline tartalmak kedvelőinek. Olvasson bele eddigi cikkeikbe!

Ofszet vagy digitális nyomtatás?

A múltban kizárólag ofszet nyomtatással foglalkoztunk, ma már digitális technológiák is elérhetővé váltak nyomdánkban. Cikkünkkel szeretnénk segíteni ügyfeleink számára, hogy a két nyomtatási mód közül melyik számukra a legoptimálisabb és leghatékonyabb megoldás, amellyel támogathatjuk szolgáltatásaik, vállalkozásuk sikerét. Röviden összefoglaljuk az elérhető nyomtatási módokat.
,

A Premier Nyomda most már digitális nyomda is! (VIDEÓ)

Korábban már bejelentettük a nagy hírt, hogy nyomdánk nyit a digitális nyomtatás felé: azért döntöttünk így, mert meghallgatva a hozzánk beérkezett kéréseket, szerettünk volna segíteni a kis darabszámú megrendelések elkészítésében is. Ofszet-szolgáltatásainkhoz hasonlóan a legfontosabb szempontokat ezúttal is a minőség, a gyorsaság, a kedvező ár és az innovatív technikák biztosítása jelentik számunkra.

Premier Nyomda – egyensúlyban a természettel!

A papírgyártás hallatán sokaknak az eltűnő erdők és a környezetszennyezés jut eszébe, holott az ipar saját érdeke, hogy törekedjen a fejlődésre és önmaga fenntartására. A mai modern gyárak már szabályozottan, környezetkímélően végzik a hulladékkezelést, illetve kiemelt figyelmet fordítanak az erdőgazdaságokra. Számok: Az elmúlt évtizedek kitartó munkájának köszönhetően mára...
,

Új gép érkezett!

A 2017-es év egyik újdonsága a Premier Nyomdában: mostantól a fekvő A/4 irkafüzet is elérhető! Új gép érkezett, amellyel most már ez a fektetett formátum is elérhetővé válik. Az utóbbi időben ugyanis felfigyeltünk egy érdekes jelenségre: elterjedőben van a hagyományostól eltérő, fektetett formátum. Az oka, hogy a címek, feliratok ilyenkor még nagyobb méretben alkalmazhatóak, így még hangsúlyosabbak lehetnek...

Színkezelés

A Premier Nyomda mindig fontosnak tartotta, hogy meg tudjon felelni a legmagasabb minőségi elvárásoknak. Ennek érdekében, a nyomda haladó szellemének megfelelően, a jövő trendjeit is figyelemmel kísérve, mindig kutatjuk mivel tudunk tovább emelni a színvonalon. Hogy a szabványoknak és minőségbiztosítási elveknek teljes mértékben meg tudjunk felelni, új minőségbiztosítási projektet valósítottunk meg...

Best Print Hungary 2016 Harmónia különdíj

Nem kisebb megtiszteltetés ért minket, mint hogy a Best Print Hungary nyomdai termékversenyen a Harmónia különdíjat CMYK kiadványunk nyerte el. A könyv célja közelebb hozni a megrendelőket a nyomdai világgal különböző anyagok és felhasználható technikák érzékletes bemutatásával így tökéletesítve az elképzelések megvalósítását. A szakmai zsűri az értékeléskor a külső megjelenés és a belső tartalom összhangját...

Világításkorszerűsítés a Premier Nyomdában!

Világításkorszerűsítés a Premier Nyomdában! 2016 újdonsága új fényt vitt az életünkbe. Stratégiai döntés eredményeképp megtörtént a nyomdát megvilágító rendszerünk teljes átalakítása. A legújabb LED-es fényforrásokra cseréltük az eddig működő fénycsöveket. Beruházásunk számításaink szerint 12-18 hónap alatt megtérül. Kb. 65%-al kevesebb energiát fogyasztunk el arra, hogy egyenletes...
,

Premier Nyomda eredményei 2016-ban

2015 egyik fontos lépését az alapterületünk növelése érdekében tettük. Immáron az egész épületet használatba vettük. Raktárunk bővült, kötészetünk új helyet kapott, gépi feldolgozásunk nagyobb teret nyert. Sikerült a termelési folyamatokat figyelembe véve optimalizálni az árumozgásokat, ezzel még hatékonyabbá, szervezettebbé tenni az egységet. Időt és rengeteg energiát nyertünk, amivel...