A hatékony szórólap ismérvei

Az egyik legnépszerűbb és legismertebb offline marketing eszköz kétségkívül a szórólap. Népszerűsége egyszerűségében, formálhatóságában és költséghatékonyságában rejlik.

Mitől működik egy szórólap?

Ahhoz, hogy szórólapunk sikeres legyen, és célba érjen, figyelembe kell vennünk különböző technikákat és trükköket. Ha ezeket sikeresen alkalmazzuk, akkor biztosan nem fog a kukába landolni hirdetésünk.

De mitől is lesz hatásos egy szórólap? A legegyszerűbb válasz, ha kellő hatást vált ki. A potenciális vásárló 1-2 mp alatt dönt a szórólap sorsáról, ezért fontos, hogy azonnali, lehetőleg pozitív reakciót váltson ki. Ezentúl fontos, hogy megfelelően célozzuk be, hogy kiket akarunk megszólítani. Az internetes hirdetésekkel ellentétben az utcán osztogatott szórólapoknál ezt nehezebben tehetjük meg. De aggodalomra semmi ok, számos lehetőség van a pozícionálásra: a megfelelő helyszínen (például, ha hölgyeknek szánunk üzenetet, olyan boltok környékén érdemes osztani, ahol megfordul a célcsoport). Emellett a design, a nyelvezet, de akár a betűtípus is mind meghatározza, hogy fiatal nőket, esetleg anyukákat, vagy akár nyugdíjas párokat akarunk megszólítani.

A lényegre!

Fontos, hogy egy szórólap lényegre törő legyen, ne vesszünk el a részletekben. Egy megkapó szlogen, feltűnő színek, képek, mind segíthetnek ebben. A tartalom korlátozódjon a termék, szolgáltatás miben létére, előnyére, esetleg árára. Ha megszereztük a figyelmet, utána már áttudjuk irányítani a potenciális vásárlót a megfelelő felületekre – akár egy QR kód felhasználásával, vagy a weboldal címével – ahol további részleteket ismerhet meg az adott termékről, szolgáltatásról.

Hol találkozunk velük?

A legtöbben nagyobb tereken, áruházak előtt, vagy a postaládájukban találkozhatnak szórólapokkal. Ahhoz, hogy egy cég hatásosabban targetáljon, ennél kifinomultabb eszközökhöz is nyúlhat.

Akár saját üzletünkben is helyezhetünk ki szórólapot több helyre, vagy a vásárlások mellé is tehetjük a zacskóba. Ez lehet egy nyereményjátékra való felhívás, vagy egy új termék promótálása. Ugyanezt megtehetjük, ha a webshopunkban történő rendeléskor teszünk egy reklámanyagot a megrendelt áru mellé. Különböző szakmai konferenciákon, céges rendezvényeken is ajánlott ismertető anyagokat adni – ez esetben, lehet szakmaibb a tartalom – leendő partnereinknek.

Szórólap fajtái

A Premier nyomdánál alapvetően kétfajta szórólapot különböztetünk meg:

  • Egy- vagy kétoldalas szórólap

A mindenki által ismert klasszikus szórólap. Nyomtathatunk csak az egyik, vagy akár mindkét oldalára, szinte bármilyen méretben megvalósítható, illetve az ismert felületkezelések – fóliázás, UV lakkozás, prégelés – mindegyike alkalmazható rajta.

  • Hajtott szórólap, leporelló

A klasszikus szórólap fejlettebb nagytestvére. Itt már lehetőség van részletesebb információk megismertetésére, nagyobb vizuális elemekre, de hozzáadhatunk perforált kuponokat is nyereményjátékokhoz, vagy akár térképet is nyomtathatunk rá. A lehetőségeknek itt csak a kreativitás és a fantázia szab határt, amiben a 12 féle hajtási mód is segítségünkre lesz. A létező felültkezelések természetesen itt is alkalmazhatók.

Mindkét esetben elmondható, hogy egy gyorsan előállítható, költséghatékony és hatásos marketingeszköz állhat rendelkezésünkre.

 

Inspirációk

Végezetül mutatunk pár inspirációt különböző típusú szórólapokhoz:

Restaurant-Offer-Flyer
Láthatjuk, hogy ez esetben a kínálat ismertetésén túl lehetőség van a QR kód segítségével asztalt foglalni.

Trifold-brochure-concept-of-art-science
Itt a hajtott szórólapra látunk egy ötletet, a kevesebb információ és a nagyobb vizuális hatás ötlete mentén.

Bi-fold-Brochure
Itt egy olyan példát láthatunk, amivel inkább egy szakmai konferencián találkozhatunk.

További hírek

a premier nyomdában

Magazin és prospektus: mit érdemes tudni?

Cikkünkben a puha táblás katalógusok kiemelkedő előnyeit mutatjuk be és megosztunk néhány hasznos tippet azok számára, akik ezek az elegáns és praktikus kiadványok iránt érdeklődnek. Olvasson tovább!

Tavaszi frissítő kampány-tippek

A természet ébredezik és mi magunk is egyre többet mozdulunk ki: a tavasz igazán inspiráló időszakot jelent a megújuláshoz. A cégek, vállalkozások számára ez az időszak szintén kiváló lehetőségeket tartogat, hogy újdonságokkal, kreativitással, változatos kampányokkal lepjék meg ügyfeleiket.

Marketing Tippek 2024-re

Újabb év és újabb kihívások: marketing tippjeinkkel szeretnénk inspirálni ügyfeleinket, hogy új lehetőségeket és kreatív megoldásokat fedezhessenek fel. Olyan időket élünk, ahol az innováció és az egyedi megközelítések különbséget tehetnek a versenytársak között, ezért fontos, hogy mindig naprakészek legyünk.

Karácsony & szilveszter 2023: érkezünk a tippekkel!

Hamarosan startol a december, így természetesen a kampányok fókuszába a karácsony és az újév kerül. Termékajánlókkal gyors tippeket adunk a karácsonyi hajrához és szuper izgalmas ötleteket a szilveszter tematikájára. Tartson velünk!

EPR bevezetése!

Ezúton tájékoztatjuk Önöket az energiaügyi miniszter 8/2023. (VI.2.) EM rendeletével kapcsolatban, amely a hulladékgazdálkodási intézményi résztevékenység ellátásával összefüggő díjakról (kiterjesztett gyártói felelősségi díj), díjalkalmazási feltételekről és díjmegfizetés rendjéről rendelkezik.

A könyvek szerepe a digitális világban

Az életünk egyik legnagyobb öröme az olvasás és a tanulás. Azonban, ahogy a technológia fejlődik, egyre inkább elterjednek az online hirdetési lehetőségek és a digitális tartalmak. Ezek mindennapjaink részévé válnak, és gyorsan elnyerik a figyelmünket.

Itt a tavasz: készüljön velünk!

A tavasz az újjászületés időszaka: természet megújul, és frissesség költözik az életünkbe. Ahogy az emberek újra élvezik a kimozdulást és a napfényt, fontos, hogy az üzleti szektor is felkészüljön erre az időszakra. Előtérbe kerülnek a marketing ötletek, melyek reflektálnak a tavasz üzenetére. Ha Ön is inspirációt keres, olvasson tovább!

Megérkeztek a 2023-as nyomdai tippek

Itt az év második hónapja: a január a legtöbb cég és vállalkozás számára a marketingtervek kialakításával telt, így februárban indulhat a megvalósítás! Aktuális cikkünkben ehhez hoztunk izgalmas tippeket, a környezettudatosságtól kezdve az omnichannel kommunikáción át a személyre szabottságig. Inspirálódjon a Premier Nyomdával!

Ünnepi nyomdatippek a Premiertől

Indul a karácsonyi hajtás: a legtöbb cég és vállalkozás ilyenkorra időzíti nagyívű kampányait, akcióit – előbbiek pedig remekül támogathatóak nyomtatott reklámanyagokkal! Többek között ezekhez hoztunk pár tippet, de szó lesz céges ajándékokról és irodai rendszerezésről is. Olvasson tovább a Premier Nyomda szezonális ajánlójáért!

2022 ősz: íme, a Premier tippjei!

A nyári szabadságok és pihenés után már jócskán benne vagyunk az őszben! Hoztunk pár tippet, amivel az őszi eseményeket, promóciókat támogathatja nyomdai oldalról. Olvasson tovább, és találja meg az Ön cégéhez legjobban illőt! 

Újabb mérföldkő: FSC®-tanúsítványt kaptunk!

Nyomdaként, és a piac élvonalát képviselő cégként fontosnak tartjuk, hogy irányt mutassunk a környezetvédelemben. Alapításunk óta mindig is nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy honnan szerezzük be a nyomtatáshoz szükséges alapanyagokat, illetve arra, hogy hogyan kezeljük a hulladékot. 2022-ben újabb mérföldkőhöz értünk: megkaptuk az FSC-tanúsítványt, így újabb lépést tettünk afelé, hogy egyensúlyban működjünk a természettel.

Tavaszi tippek a Premier Nyomdától

Már alaposan benne vagyunk a zsongásban, de még maradt egy izgalmas hónap a tavaszból: az időjárás egyre kedvezőbb, nyílnak a kiülős helyek, és újra megjelentek a virágok és pasztell árnyalatok. Ha szeretné felfrissíteni cége marketinganyagait, olvasson tovább és inspirálódjon a Premier Nyomdával!

A hatékony szórólap ismérvei

Az egyik legnépszerűbb és legismertebb offline marketing eszköz kétségkívül a szórólap. Népszerűsége egyszerűségében, formálhatóságában és költséghatékonyságában rejlik. Mitől működik egy szórólap? Ahhoz, hogy szórólapunk sikeres legyen, és célba érjen, figyelembe kell vennünk különböző technikákat és trükköket.

Marketing tippek, kreatív ötletek 2022-re

Két hónapunk maradt az évből! Ez egyet jelent a nyomda világában: ideje foglalkozni azokkal a termékekkel, amelyekre az ünnepi időszakban és azután lesz szükségünk. Ezek egyike a naptár: sokan nem is gondolnák, milyen komplex marketing eszközzé tehető egy kis odafigyeléssel. Mutatjuk, hogyan!

Karácsonyi last minute nyomdai termékek

Két hónapunk maradt az évből! Ez egyet jelent a nyomda világában: ideje foglalkozni azokkal a termékekkel, amelyekre az ünnepi időszakban és azután lesz szükségünk. Ezek egyike a naptár: sokan nem is gondolnák, milyen komplex marketing eszközzé tehető egy kis odafigyeléssel. Mutatjuk, hogyan!

Tippek a naptárszezonhoz

Két hónapunk maradt az évből! Ez egyet jelent a nyomda világában: ideje foglalkozni azokkal a termékekkel, amelyekre az ünnepi időszakban és azután lesz szükségünk. Ezek egyike a naptár: sokan nem is gondolnák, milyen komplex marketing eszközzé tehető egy kis odafigyeléssel. Mutatjuk, hogyan!

Őszi nyomdatippek

Újra itt a szeptember, indul az őszi hajtás: a nyári pihenő után a legtöbb cég ilyenkor kapcsol rá hirdetésekre, a marketing eszközök használatára. Cikkünkben a nyomtatott, azaz az offline reklámtermékekhez gyűjtöttünk össze pár hasznos tanácsot, amelyekkel Ön is lendületbe kerülhet a nagy tervezésekhez!

Így készül a tökéletes magazin!

A magazin, vagy másnéven katalógus az egyik legismertebb nyomdai termék. Dekoratív, viszonylag nagy terjedelmű, ráadásul rendelkezik annyi és akkora felülettel, hogy igazán kreatív megoldásokkal lehessen feldobni a végeredményt.

Tavasz kiadványtippek

Bár még néha megtréfál minket az időjárás, már biztosan itt a tavasz: nyílnak a virágok, hosszabbak a napok, és egyre több időt tölthetünk a szabadban. A tavaszi napsütés és színkavalkád a kiadványokban is megjelenik.